تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۱۷۴۰۵
دانشمندان "دانشگاه کانازاوا" ژاپن در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک الگوریتم رایانه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی شده‌اند که توسط آن می‌توانند احتمال ابتلای افراد به دیابت در آینده را پیش‌بینی کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از دیلی‌میل، بنابر گزارش‌ها دقت این الگوریتم ۹۵ درصد است و از فناوری یادگیری ماشین برای ارزیابی خطر ابتلای هر فرد به دیابت استفاده می‌کند.
اگوریتم مذکور اطلاعات پزشکی بیماران از جمله نتایج حاصل از معاینات روتین پزشکی را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس میزان خطر ابتلای افراد به این بیماری را ارزیابی می‌کند.
دانشمندان ژاپنی که این فناوری را توسعه داده‌اند اظهار کرده‌اند که فناوری آنها هزاران بیمار جدید مبتلا به دیابت را در یک آزمایش شناسایی کرده است.
دکتر "آکیهیرو نومورا"(Akihiro Nomura) از دانشکده پزشکی دانشگاه کانازاوا گفت: در حال حاضر ما روش‌های کافی برای پیش‌بینی اینکه آیا افراد سالم در آینده به دیابت مبتلا خواهند شد یا خیر نداریم. با استفاده از یادگیری ماشین، می‌توان گروه‌هایی که در آینده در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند را شناسایی کنیم.
طی این مطالعه محققان در سیستم خود داده‌های بیش از ۱۳۹ هزار شهروند کانازاوا ژاپن را ثبت کردند که از این میان ۷۴ هزار فرد به دیابت مبتلا بودند. معاینات جسمی، آزمایش خون و ادرار بخشی از داده‌های پرونده پزشکی بودند.
پس از انجام این کار دانشمندان ژاپنی از سیستم خود برای پیش‌بینی افراد در مرض خطر ابتلا به دیابت در آینده استفاده کردند. محققان ژاپنی که این فناوری را توسعه داده‌اند گفتند پس از بررسی دریافتیم که در میان این افراد، چهار هزار فرد هستند که خطر ابتلای آنها به دیابت در آینده بالا است. محققان گفتند که الگوریتم آنها از دقت کل ۹/۹۴ درصد برخوردار بوده و قادر بوده در مجموع ۴۶۹۶ بیمار دیابتی جدید را شناسایی کند.
تحقیقات اولیه این مطالعه قرار بود در "جلسه سالانه انجمن غدد درون ریز"(Endocrine Society's annual meeting) ارائه شود که به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ لغو شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما