تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۱۷۳۹۹
دفترچه راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به‌منظور فعالیت‌هایی که جهت اجرای این طرح لازم است ذی‌نفعان این شبکه یعنی مدیر، معلم، دانش‌آموز و کارشناسان مناطق آموزش ‌و پرورش به انجام رسانند، منتشر شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اکنون بیش از هرزمانی دولت الکترونیک، یادگیری الکترونیکی و آموزش الکترونیکی می‌تواند به آموزش‌وپرورش به‌عنوان بزرگ‌ترین متولی آموزش در کشور کمک کند. در واقع ابزار یا بستری است برای تداوم فرآیند یاددهی و یادگیری. به ‌اصطلاح در این زمان که بیماری کرونا باعث تعطیلی مدارس شده است، بستر آموزش تعطیل نیست.
گستردگی شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی، سیستم‌های مدیریت یادگیری و سایت‌های آموزشی باعث شده معلمان از هر ابزاری که به نظر فرآیند یاددهی را تسهیل می‌بخشد، استفاده نمایند. اما به نظر می‌رسد ساماندهی فرآیند یادگیری در فضاهای مجازی برای متولیان امر آموزش یک ضرورت است و یکپارچه‌سازی ارائه آموزش و گردش محتوا، سنجش تحصیلی و تعامل بین دانش‌آموز و معلم موجب ایجاد عدالت آموزشی می‌گردد.
وزارت آموزش‌وپرورش در یک اقدام نوین با ایجاد یک رابط کاربری ارتباط بین سامانه سناد که پایگاه داده اطلاعات مدارس، دانش آموزان، کلاس‌ها و معلمان است را با پیام‌رسان‌های داخلی فراهم نموده است. در اینجا نیز انتخاب پیام‌رسان به مدیر مدرسه که در فضای واقعی مدرسه در خط مقدم فرآیند آموزش قرار دارد، واگذار شده است. مدیر مدرسه باید سعی نماید در این شرایط بحرانی انتخابی مبتنی بر توانایی‌ها و شناخت خود ازپیام‌رسان‌ها را داشته باشد.
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) چیست؟
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به‌منظور ساماندهی آموزش مجازی دانش آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش طراحی و پیاده‌سازی شده است. زیرساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی است که یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام‌رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، طراحی‌ شده است و برگزاری کلاس‌های برخط و غیر برخط مبتنی بر تبادل پیام و محتوا در گروه‌هایی به نام کلاس‌های مدرسه در بستری ایمن و به‌دور از تداخل سایرکاربران فضای مجازی برای معلم و دانش‌آموز فراهم نموده است.
در راهنمای استفاده از شبکه شاد می‌خوانید:
کاربران شبکه اجتماعی شاد چه کسانی هستند؟
فعالیت‌هایی که جهت اجرای این طرح لازم است ذی‌نفعان این شبکه یعنی مدیر، معلم، دانش‌آموز و کارشناسان مناطق آموزش و پرورش به انجام رسانند.
فعالیت مدیر مدرسه برای ثبت مدرسه و معلمان و انتخاب پیام‌رسان انجام دهد.
فعالیت‌هایی که معلمان انجام دهند.
انتظارات از مدیران.
انتظارات از معلمان.
انتظارات از والدین.
انتظارات از دانش آموزان.
دفترچه راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) را می‌توانید در سایت آموزش و پرورش مشاهده کنید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲