تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۱۷۳۲۵
بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را مجددا کاهش داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از رویترز، در شرایطی که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ از ۵۷۷ هزار نفر و شمار قربانیان نیز از ۲۶ هزار نفر عبور کرده است، کشورهای مختلف در سراسر جهان به انجام اقدامات جدید برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا ادامه می دهند. 
ترکیه
بانک مرکزی ترکیه در تازه ترین اقدام خود اعلام کرد نرخ بهره را با ۱.۲۵ درصد کاهش به ۹.۷۵ درصد می رساند. دولت این کشور نیز از در نظر گرفتن یک بسته حمایتی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار برای ارایه تسهیلات ارزان قیمت به کسب و کارهای کوچک  متوسط خبر داد.
کره جنوبی
بانک مرکز این کشور نرخ بهره را با ۰.۵ درصد کاهش به ۰.۷۵ درصد رساند. دولت تاکنون حدود ۲۰ تریلیون وون تسهیلات مختلف در نظر گرفته و اعلام کرده است به هر خانواده کره ای مبلغی معادل ۸۶۶ دلار یارانه پرداخت خواهد کرد. 
اندونزی
دولت اندونزی از در نظر گرفتن یک بسته حمایتی به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا خبر داده است. نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها نیز به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است. دولت هم چنین از ارایه یارانه حمایتی به حدود ۱۰ میلیون خانوار این کشور خبر  داده است. 
برزیل
بانک مرکزی برزیل نرخ بهره را با ۰.۵ درصد کاهش به ۳.۷۵ درصد رساند. این بانک هم چنین از تزریق مبلغی حدود ۱۵ میلیارد نقدینگی به بازارها برای حمایت از مشاغل و جلوگیری از ورشکستگی مشاغل خبر داده است. 
آفریقای جنوبی
بانک مرکزی آفریقای جنوبی نیز به صف کشورهایی پیوست که نرخ بهره را کاهش داده اند تا جایی که با کاهش یک درصدی نرخ بهره، این نرخ اکنون در سطح ۵.۲۵ درصدی قرار گرفته است. این بانک هم چنین از برنامه ریزی برای تزریق نقدینگی به بازارها در روزهای آینده خبر داده است. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما