کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غلبه بر کرونا نیازمند همراهی مردم و دولت است

13 فروردين 1399 ساعت 9:40

شهردار منطقه ۲۲ تهران با تاکید بر لزوم ایجاد همراهی میان دولت و مردم برای فائق آمدن بر بیماری کووید-۱۹گفت: بی تردید مردم باید باور خطر جانی این بیماری را بپذیرند و همراهی کنند.



به گزارش بلاغ، علی نوذرپور در گفت وگو ، با تاکید بر اینکه اگاهی بخشی راه حل مشخص شرایط موجود و مقابله با کرونا ویروس است افزود: فرهنگ سیاسی کشور به گونه ای شده که مردم در ارتباط با هر واقعه  و حادثه ای انتقادات را روانه دولت می کنند؛ در حقیقت در هر مشکل و حادثه ای ارجاع دادن مسائل به دولت یک ویژگی فرهنگی شده است هرچند که بخشی از این انتقادات به وجود ضعف ها و ناکارامدی ها درست است اما کلیت این فرهنگ صحیح نیست.
وی افزود: افراد هیچگاه خود را خطاب قرار نمی دهند بر همین اساس است وقتی که اعلام می شود چهارشنبه سوری تجمع نشود باز عده ای به خیابان ها می آیند و همانند هر ساله کشته و زخمی به جا گذاشته می شود یا اعلام می شود به سفر نروید ولی تعداد قابل توجهی حرکت می کنند به سفر می روند لذا اینها ضعف هایی است که مربوط به خود مردم است.
وی ادامه داد: اگر دولت و مردم با یکدیگر همراهی نکنند و همراستا نباشند مجموعه اقدامات و فعالیت ها نتیجه بخش نخواهد بود. بی تردید همانطور که هرگونه پیشرفت و توسعه ای بدون همراهی ملت و دولت امکان پذیر نیست در این وقایع نیز به همین ترتیب است؛ باید باور عمومی شود که این دو مجموعه با هم می توانند در یک مسیر صحیح حرکت کنند. اگر پیشرفتی در کشور اتفاق می افتد بدون آگاهی و همراهی مردم امکان پذیر نیست هرچند که راهبری دولت ها و نظام ها جایگاه خاص خود را دارد لذا شکست ها و عقب ماندگی ها نیز به همین ترتیب است و باید از همین منظر باید به ان نگاه شود.
نوذرپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت در ابتدای شیوع ویروس کرونا، آن را باید به صورت یک بلیه  طبیعی تعریف می کرد و از ابتدا شورای عالی مدیریت بحران با ریاست رییس جمهور، مدیریت کار را بر عهده می گرفت، در عین حال بار دیگر تاکید کرد: مردم باید خطر جدی احساس کنند و باتوجه به اتفاقاتی که در کل دنیا و کشورهای پیشرفته با تجهیزات و لوازم پیشرفته در حوزه بهداشتی و درمانی این همه مبتلا و کشته دارند، قاعدتا باید مراعات و مراقبت بیشتری کنیم و این جز آگاهی بخشی و باور مردم برای خطر جانی این بیماری راه دیگری ندارد.
 


کد مطلب: 417314

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417314/غلبه-کرونا-نیازمند-همراهی-مردم-دولت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com