تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۱۷۲۱۶
معاون آموزشی وزارت علوم از ارائه آموزش‌های مجازی در ۵۰ دانشگاه دولتی بعد از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: برنامه وزارت علوم این است که با تقویت زیرساخت‌ها؛ آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها ادامه‌دار باشد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، دکتر علی خاکی‌صدیق ضمن بیان این مطلب به برنامه وزارت علوم برای آموزش دانشجویان بعد از تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: از اوایل اسفندماه گذشته که عملا کرونا ویروس در کشور شیوع پیدا کرد از سوم اسفند تقریباً تمامی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها تعطیل شدند و در چهارم اسفند نیز بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها در خصوص ادامه آموزش دانشجویان ابلاغ کردیم و از همان موقع نیز کارگروهی ویژه در معاونت آموزشی وزارت علوم به منظور بررسی آسیب‌های این وضعیت در نظام آموزشی کشور تشکیل شد.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به مطالعاتی که در کارگروه فوق انجام شد متوجه شدیم که احتمالا تعطیلی دانشگاه‌ها ناشی از شیوع کرونا ویروس یک بحث ادامه‌دار و طولانی مدت است بنابراین باید به سمت ارائه آموزش‌های غیر حضوری حرکت می‌کردیم و به نوعی ما تهدید پیش آمده را یک فرصتی برای حرکت به سمت تقویت روش‌های نوین آموزشی انجام دادیم. به همین جهت کارگروه آموزش‌های الکترونیک در وزارت علوم تشکیل شد.
معاون آموزشی وزارت علوم همچنین تاکید کرد: برنامه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها بعد از تشکیل کارگروه آموزش‌های الکترونیک در وزارت علوم از ۶ اسفند گذشته شروع شد وهدف ما این بود که آموزش‌های مجاززی در دانشگاه‌ها توسعه پیدا کنند و به عنوان جایگزین آموزش‌های حضوری، تا زمان تعطیلی دانشگاه‌ها ادامه داشته باشد.
دکتر خاکی صدیق با تاکید بر این که دانشگاه‌ها آمادگی لازم برای ارائه آموزش‌های مجازی در شرایط فعلی را نداشتند خاطر نشان کرد: اگر چه ما قبل از شیوع کرونا در گذشته نیز در دانشگاه‌های ما بحث آموزش‌های مجازی را تا حدودی داشتیم اما برای دوران کرونا و کوتاه مدت دانشگاه‌ها این آمادگی کامل برگزاری آموزش‌های مجازی به جای حضوری نداشتند اما از ۶ اسفند تاکنون بیش از ۵۰ دانشگاه‌ دولتی ما توانستند بیش از ۹۰ درصد دانشجویان خود را تحت پوشش آموزش‌های الکترونیکی قرار دهند یعنی دانشجویان این دانشگاه‌ها در آموزش‌های غیر حضوری ارائه شده شرکت کردند.
معاون آموزشی وزارت علوم به برنامه دانشگاه‌ها بعد از تعطیلات عید اشاره کرد و گفت:  برنامه ما این است دانشگاه‌ها آموزش‌های الکترونیکی خود را تا زمان عادی شدن شرایط ادامه دهند و برنامه‌های خود را به صورت برنامه‌های ترکیبی با تقویت زیر ساخت‌ها و توانمندسازی اعضای هیات علمی گسترش بدهند و ما نیز تلاش می‌کنیم که با تقویت این زیرساخت‌ها دانشگاه‌های ما بتواند از آموزش‌های غیر حضوری در آینده استفاده کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲