کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل منابع طبیعی مازندران:

سیزده بدر امسال همه در خانه می‌مانیم

11 فروردين 1399 ساعت 11:30

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: امسال در روز طبیعت( سیزده بدر) همه در خانه می مانیم.


سید محسن موسوی تاکامی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ از تمامی ملت فهیم و طبیعت دوست استان کشور خواست تا پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره ی انتقال ویروس کرونا در خانه بمانند.

وی بیان کرد: امسال سیزده بدر (روز طبیعت) برای حفظ سلامتی خود، خانواده و هم وطنانمان، همه در خانه می مانیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری اظهار کرد: فصل‌های سال هر یک مزایا و زیبایی های خاص خود را دارند و فصل بهار که اندیشه رویش و زندگی را در فکر انسان زنده می کند، می تواند آغازی برای بهتر شدن و بهتر زیستن باشد.

فصل‌های چهارگانه طبیعت زیبایی‌های خاص خود را دارند، اما فصل بهار ویژگی‌های دارد که آن را از فصل‌های دیگر متمایز می‌سازد؛ از فصل بهار و زیبایی‌های منحصر به فرد آن می‌توان درس‌های زیادی را آموخت.
مانند توحید و خداشناسي، معاد و رستاخیز شناسی و ...

انسان باورمند به توحید، با آمدن بهار و ديدن طبيعت زيبا و سر سبز، نسبت به قدرت و علم و … خداوند اعتقاد بيشتري پيدا مي‌كند.در فصل بهار هر خردمندی که در طبیعت اطراف خود بنگرد و به آن بینديشد، آیات و نشانه های خدای یکتا را به تمام وجود مشاهده خواهد کرد.

فصل بهار فصل زنده شدن طبیعت و بیدار شدن زمین از خواب زمستانی است. به تعبیر بهتر، بهار فصل دوباره جان گرفتن و باز حیات طبیعت است. احیا و یا بازآفرینی، یعنی زنده شدن پس از مرگ است.

یکی از درس‌های مهمی که از رویش گیاهان و سرسبز شدن دوبارۀ درختان در فصل بهار می‌توان آموخت این است که این باز آفرینی مجدد، مختص طبیعت نیست، بلکه آدمیان نیز پس از مرگ دوباره زنده می‌شوند.(رستاخیز).

لذا ضمن تبریک مجدد به همه ی مردم شریف استان و کشور عزیزمان ایران، از تمامی ملت فهیم و طبیعت دوست و با فرهنگ استان کشور تقاضا دارم که در سیزده بدر( روز طبیعت) برای پیشگیری از اپیدمی شدن بیماری کرونا و قطع زنجیره ی انتقال این ویروس، در خانه می مانیم تا در آینده ای نزدیک و پس از برطرف شدن این بیماری منحوس، بتوانیم در کنار خانواده، در طبیعت لحظات خوب و خوشی را سپری کنیم.


کد مطلب: 417180

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417180/سیزده-بدر-امسال-همه-خانه-می-مانیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com