تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۱۷۱۶۴
طی روز جاری انتشار فیلمی در فضای مجازی تحت عنوان پایش خانه به خانه اماکن اقامتی استیجاری و ویلاهای کلاردشت برای آگاه سازی مسافران و ساکنان غیر دائم نسبت به لزوم ترک این شهرستان در مهلت مقرر به سرعت دست به دست شد و واکنش‌های فراوانی را در داخل و خارج کشور به‌دنبال داشت.
۰
plusresetminus
توضيحات فرماندار كلاردشت درباره يک فيلم بحث برانگيز/نحوه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اصلاح شد
به گزارش بلاغ، طی روزهای گذشته انتشار فیلمی در فضای مجازی تحت عنوان پایش خانه به خانه اماکن اقامتی استیجاری و ویلاهای کلاردشت برای آگاه سازی مسافران و ساکنان غیر دائم نسبت به لزوم ترک این شهرستان در مهلت مقرر به سرعت دست به دست شد و واکنش‌های فراوانی را هم در داخل و هم در خارج کشور بدنبال داشت.

گفتنی است در این فیلم که نمایندگانی از نیروی انتظامی، یگان حفاظت میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و دستگاه‌های مرتبط با نظارت فرمانداری به درب منازل خانه‌های استیجاری و خوش‌نشین غیربومی رفته و با اعلام مهلتی چند ساعته از آنان خواسته‌اند تا نسبت به ترک این شهرستان اقدام کنند.

با توجه به حواشی متعدد به وجود آمده پیرامون این فیلم، بر آن شدیم تا اصل و حقیقت ماجرا را از زبان فرماندار این شهرستان جویا شویم.

کامران پولادی فرماندار کلاردشت در این باره به خبرنگار بلاغ اظهار کرد: این موضوع که طی روز گذشته رخ داده بود، با دستور استاندار مازندران سریعا مرتفع و حل‌وفصل شد.

وی با اشاره به اینکه طی روز جاری جلوی این موضوع گرفته شده است، تصریح کرد: اساسا مخالف اجرای آن به این نحو بودیم.

فرماندار کلاردشت خاطرنشان کرد: در این طرح ملاک ما، خانه‌های استیجاری بود که به افراد غیر بومی واگذار می‌شد نه افراد خوش‌نشین که به د‌لیل سوء برداشت، چنین اتفاقی رخ داد و سریعا پس از اطلاع‌رسانی اصلاح شد.

پولادی با اعلام اینکه در بهمن‌ماه سال گذشته در مبادی ورودی کلاردشت، ایستگاه‌های سلامت راه اندازی شد و از ورود افراد غیربومی به شهر جلوگیری شد، ادامه داد: برخی افراد بنا به هر دلیلی، وارد شهر شدند و برخی از این افراد خوش نشین هستند و خانه دوم در کلاردشت دارند و نمی‌شود مانع آن‌ها شد؛ اما روی صحبت و ماجرا با یک سری از افراد غیر بومی بود که توانسته بودند از بومیان کلاردشتی، خانه اجاره کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه یک سری از بومی‌های شهرستان اقدام به اجاره منازل خود به مسافران می‌کردند که هدف ما ممانعت از این اتفاق و فعالیت خانه‌های استیجاری و مراکز اقامتی بود که طبق اعلام ستاد کرونا، فعالیت آن‌ها ممنوع اعلام شده بود.

فرماندار کلاردشت عنوان کرد: لذا بر این اساس، از  اصناف، فرمانداری و نیروی انتظامی و همچنین اداره میراث فرهنگی و گردشگری خواستیم تا ضمن نظارت و بازدید از این مراکز از مالکان و مستاجران این واحدها در کمال احترام بخواهند که نسبت به تخلیه این مراکز و بازگشت به شهرهای خود اقدام کنند.

پولادی اضافه کرد: این طرح در کلاردشت انجام شد و خوشبختانه نتایج مطلوبی را هم بدنبال داشت و در حال حاضر نیز مشکل خاصی نداریم.

وی گفت: این طرح در روستاها با همکاری دهیارها و در شهرها با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مرتبط طی روزهای گذشته انجام و اکنون به پایان رسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲