کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همت والای دانش بنیان‌ها در مقابله با ویروس کرونا

10 فروردين 1399 ساعت 14:50

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان با اشاره به همت والای دانش بنیان ها در مقابله با ویروس کرونا، گفت: جمعیت چند هزار نفری دانش بنیان‌ها موفق شدند در مواجهه با شیوع کرونا در کشور در زمینه تولید ماسک، کیت تشخیصی، ساخت دستگاه تنفس مصنوعی و موارد دیگر گام های بزرگی بردارند.


به گزارش بلاغ، سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان در گفت‌وگو ، درباره نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری و دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در مواجهه با شیوع  ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بندهای مختلفی را درباره اینکه در چه زمینه‌هایی باید کار کنیم و جهش تولید را داشته باشیم صحبت کردند و یکی از محورهایی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، بحث شرکت‌های دانش‌بنیان و توفقیاتی که در سال ۹۸ بوده و کارهایی که در سال ۹۹ باید  انجام دهند، بود.
وی افزود: ان‌شاءالله با همت جوانان مبتکر و خلاقی که در کشور داریم بتوانیم جهشی را که مدنظر است در همه زمینه‌ها داشته باشیم و امیدوارم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بتوانیم کمک‌های شایانی به جوانان و نخبگان کشور ارائه کنیم تا این جهش تسهیل شود و با سرعت کارها بالاتر رود.
 رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در ادامه گفت: در حال حاضر جمعیت چند هزارتایی شرکت‌های دانش بنیان قادر به برطرف کردن مشکلات لاینحل در زمینه‌های مختلف در کشور هستند.
حضور پررنگ دانش بنیان‌ها در مواجهه با سیل در کشور
وی افزود:  در سال ۹۸ کشور با بحران بروز سیل مواجه شد که در این راستا شرکت‌های دانش بنیان وارد عرصه شدند و در بحث پیش بینی آب و هوا همکاری خوبی داشتند. شرکت‌های مختلفی در حوزه رادارهای هواشناسی یا سامانه‌های پیش بینی فعال‌تر شدند و توانستند با مشکلات و بحران‌های پیش آمده در کشور کمک رسانی بسیار خوبی انجام دهند.
صاحبکار خراسانی همچنین در ادامه گفت: پهپاد آمریکایی توسط دستاوردهای داخلی شرکت‌های دانش بنیان سرنگون شد و این شرکت ها توانستند اقتدار بی نظرشان را به دنیا و جهانیان نشان دهند.
رئیس مرکز امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: جمعیت چند هزار نفری دانش بنیان‌ها در این زمینه موفق شدند گام بزرگی در زمینه بسیاری از گلوگاه‌ها و مجموعه‌های کلیدی کشور که لاینحل بودند، بردارند.
 تولید کیت‌های تشخیصی توسط دانش بنیان‌ها
وی ادامه داد: در این راستا چندین شرکت دانش بنیان در زمینه کیت‌های تشخیصی کرونا وارد عمل شدند تا بتوانیم از تولیدات داخلی در مهار این ویروس منحوس استفاده کنیم.
صاحبکار افزود: شرکت‌های دانش بنیان همچنان پویا و فعال هستند و فعالیت‌هایی نیز در زمینه ساخت دستگاه اکسیژن ساز (ونتیلاتور) داشته‌اند که در یک کار جهادی رخ داد و موفق شدند ظرفیت‌های تولید این دستگاه را که جزو محصولات هایتک و در دنیا بسیار کم و محدود است را چند برابر کنند و در اختیار بیمارستان‌ها قرار دهند.
راه اندازی و بهره برداری از خط تولید ماسک‌های نانویی 
وی در ادامه به تولید ماسک‌های نانویی N95 با استفاده از توانمندی‌های نانو در کشور گفت: ماشین آلات ساخت و تولید ماسک از خارج از کشور وارد می‌شد ولی به واسطه محدودیت هایی که در کشور شکل گرفت چندین شرکت دانش بنیان توانستند خط تولید و دستگاه‌های تولید ماسک در کشور راه اندازی و به بهره برداری برسانند و در حال حاضر با ظرفیت چند برابری در حال خدمت رسانی به جامعه هستند.
وی در پایان گفت: جمعیت چند هزارتایی شرکت‌های دانش بنیان در مواقع حساس، کارهای نشدنی، بحران‌ها و گلوگاه ها به کمک کشور آمدند تا رفع مشکل کنند. امیدوارم بتوانیم این جمعیت را از نظر کمی و کیفی توسعه، گسترش و ارتقاء بدهیم و همواره بتوانند در تمام زمینه‌ها در کارشان جهش ایجاد کنند و معاونت علمی و فناوری کارش تسهیل در فرآیندها است و تسهیل تعاملات با گمرک، مالیات، سازمان تامین اجتماعی و موارد دیگر از جمله نکاتی است که در سال ۹۹ با تلاش بیشتر دنبال خواهیم کرد.
 


کد مطلب: 417156

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417156/همت-والای-دانش-بنیان-ها-مقابله-ویروس-کرونا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com