BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> مبارزه با فساد یکی از راه‌های کاهش هزینه تولید است | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۱۷۱۴۴
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه تحقق شعار «جهش تولید» نیازمند اصلاح سیستمی است، گفت: مبارزه با فساد یکی از راه‌های کاهش هزینه تولید در کشورمان است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ، با اشاره به نامگذاری سال 99 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «جهش تولید» گفت: تحقق شعار امسال نیازمند اصلاح سیستمی است و اینگونه نیست که همانند دولت‌های قبل با تزریق پول و ایجاد بنگاه‌های کوچک بتوان این امر را محقق کرد.
وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه تولیدکنندگان در کشور ما در حوزه صدور مجوز است و هر کسی که بخواهد مجوزی برای تولید بگیرد باید تأیید 17 مرکز را داشته باشد که به طور میانگین اخذ پروانه و مجوز حدود 11 ماه به طول می‌انجامد.
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: بعد از گذر از این موانع که یک تولیدکننده مسائلی را با گمرک، بانک مرکزی و امثال آن دارد که به طور کلی مجموع اینها باعث می‌شود تا موانع زیادی بر سر راه تولیدکنندگان ما ایجاد شود.
قاضی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر این مشکل دیگر اینجا است که هزینه تولید در کشور ما بالا است و تولید در کشور ما اقتصادی نیست. یکی از راه‌های مهم کاهش هزینه تولید، مبارزه و مقابله با فساد است چرا که هرچه فساد در جامعه‌ای بیشتر باشد هزینه تولید هم بالاتر می‌رود و لذا باید در این زمینه قوه قضاییه باید محکم جلوی فساد بایستد تا ریسک فساد در کشور بالا رود.
وی افزود: یکی دیگر از موضوعات بحث مالیات‌ها است. در کشورهای پیشرفته نه از تولیدکنندگان بلکه از ثروتمندان مالیات اخذ می‌شود اما در کشور ما ثروتمندان مالیات نمی‌دهند و صاحبان کارخانه‌ها و تولیدکنندگان باید مالیات بپردازند.
عضو هیأت رئیسه مجلس  در پایان گفت:‌ رویه صحیح این است که ثروتمندان بابت ثروتی که در اختیار دارند و رفاهشان مالیات بدهند نه اینکه تولید کننده مالیات سنگین بپردازد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷