کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"آمریکا آمادگی توان مقابله با بیماری‌های همه گیر را ندارد"

9 فروردين 1399 ساعت 13:10

طبق برآوردهای اطلاعاتی آمریکا نظام بهداشتی این کشور برای مقابله با بیماری‌های مسری و شدید الانتشار آماده نیست. در همین حال تازه‌ترین آمارها حکایت از ابتلای بیش از ۱۰۰ هزار تن در ایالات متحده به ویروس کرونا دارد.



به گزارش بلاغ، به نقل از المیادین، طبق ارزیابی‌های اطلاعاتی، دن کوتس مدیر سابق سازمان اطلاعات داخلی آمریکا اوایل سال گذشته میلادی به کنگره درباره عدم آمادگی کشورش برای بیماری‌های همه گیر هشدار داده و کنگره را در مورد نقص‌های ساختاری در سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا همچون ناتوانی در مقابله با بیماری‌ آنفولانزا آگاه کرده بود.
طبق این برآوردها اندکی پس از ارائه این گزارش از سوی کوتس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور برکناری وی را داد.
از جمله برجسته‌ترین نقاط گزارش مذکور که به شکل علنی به کمیته فرعی اطلاعات در سنا ارائه شده بود آمریکا و جهان همچنان در معرض امراضی چون آنفلوآنزا یا انتشار بیماری‌های مسری عفونی هستند که منجر به افزایش نرخ مرگ و میر، رکود در اقتصاد جهان، کاهش منابع بین المللی و همچنین افزایش درخواست‌های بیشتر برای دریافت کمک از آمریکا می‌شود.
در این گزارش آمده که به رغم پیشرفت‌ها در عرصه پزشکی و بهداشتی جهان، این دستاوردها هنوز برای رویارویی با چالش‌های پیش رو از جمله شیوع بیماری‌های مسری کافی نیست.
در این گزارش تاکید شده که ارتباط انسان و حیوانات میزان ابتلا و انتقال بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده از ۱۰۰ هزار تن گذشته است.
 


کد مطلب: 417064

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417064/آمریکا-آمادگی-توان-مقابله-بیماری-های-همه-گیر-ندارد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com