کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید سفیر ایران و قائم مقام وزیر خارجه برزیل بر توسعه روابط دو کشور

9 فروردين 1399 ساعت 12:20

حسین قریبی سفیر جدید کشورمان در برزیل، رونوشت استوارنامه خور را تسلیم قائم مقام وزیر خارجه برزیل کرد.


به گزارش بلاغ، «اوتاویو براندلی» قائم مقام وزیر خارجه برزیل در این دیدار  با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و اینکه ایران اولین کشوری بود که سفارت خود را در پایتخت جدید برزیل در سال 1960 تاسیس کرد، اظهار داشت: زمینه های زیادی برای توسعه وگسترش بیش از پیش روابط دوجانبه بین دو کشور وجود دارد که نیازمند همکاری نزدیک طرفین می باشد و برزیل برای تحقق این امر آمادگی دارد.
وی همچنین گفت: بحران ناشی از ویروس کرونا نشان داد که همیشه مشکلات فراگیری در جهان وجود دارند که نیازمند همکاری کشورها با یکدیگر برای مهار آن می باشد.
سفیر جدید کشورمان نیز با اشاره به اهمیت برزیل بعنوان بزرگترین اقتصاد منطقه آمریکای لاتین و یکی از قدرتهای اقتصادی نوظهور در عرصه جهانی و عضو گروه بریکس، بر عزم تهران برای توسعه وگسترش روابط با برازیلیا تاکید کرد .
حسین قریبی با اشاره به مواضع اصولی و مشترک دو کشور در بسیاری از موضوعات بین المللی، روابط بین دو ملت در بیش از یک قرن گذشته را همواره دوستانه و به نفع دو کشور  توصیف کرد و با توجه به ظرفیت های بالای دو کشور، ارتقاء و تنوع بخشیدن به روابط تجاری و بازرگانی را از اولویت های تلاش های خود در دوره ماموریتش در برازیایا برشمرد.  
 
 بر اساس این گزارش ،برزیل با هشت و نیم میلیون کیلومتر مربع مساحت، 210 میلیون نفر جمعیت، 2033 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و چهارصد میلیارد دلار تجارت خارجی سالانه هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است و مهمترین شریک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در قاره آمریکا می باشد.  
 مطابق تصمیم وزارت خارجه برزیل و با توجه به تعطیلی سازمانهای دولتی و مراکز عمومی در برزیل به جهت شیوع ویروس کرونا و با هدف تسهیل شروع بکار رسمی سفرای جدید الورود به برزیل، ملاقات های دیپلماتیک بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.


کد مطلب: 417056

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417056/تاکید-سفیر-ایران-قائم-مقام-وزیر-خارجه-برزیل-توسعه-روابط-دو-کشور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com