کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فوتبال و جنگ

8 فروردين 1399 ساعت 9:35

هیلتر برای نشان دادن قدرت خود از فوتبال بهره می‌برد اما اغلب نتایج مورد انتظارش رقم نمی‌خورد.



به گزارش بلاغ، به نقل از آس، هیتلر با حضور مرد مورد اعتمادش یوزف گوبلس به پروپاگاندا در رژیم خود اهمیت زیادی می‌داد. از زمان حضورش در حکومت از فوتبال، ورزش محبوب آن دوران برای به رخ کشین قدرت خود بهره می‌برد اما بیشتر اوقات مطابق انتظارش پایان نمی‌یافت.
پرو در المپیک ۱۹۳۶ برلین با وجود تهدیدها اتریش (وطن هیتلر) را تحقیر کرد. داور توسط نازی‌ها تهدید شده بود و سه گل پرو را مردود اعلام کرد. بازی به دلیل رفتار هواداران تیم آمریکای جنوبی که به زمین یورش بردند نیمه کاره ماند. بعدها مشخص شد این اتفاق از طرف گوبلس هماهنگ شده بود. پیش از تکرار بازی، پرو و کلمبیا تصمیم گرفتند بازی‌های برلین را ترک کنند.
هیتلر دوباره با اتریش در راس، با آلمان بازی دوستانه‌ای را تدارک دید تا آنشلوس (پیمان اتحاد آلمان و اتریش) جشن گرفته شود. ماتیاس شیندلر به تنهایی پیروزی را در این تک بازی رقم زد. او با این حال قبول نکرد برای آلمان در جام جهانی فرانسه بازی کند. آن دیدار به معنای پایان دوران حرفه‌ای‌اش بود و مرگ اتفاقی‌اش در ژانویه ۱۹۳۹ همچنان یک توطئه به حساب می‌آید.
بیستم آوریل به خاطر تولد هیتلر به یک جشن ملی تبدیل شده بود و او تصمیم گرفت در سال ۱۹۴۱ این اتفاق را با برگزاری یک بازی با سوییس جشن بگیرد. سپ هربرگر، سرمربی آلمان از آن دیدار به عنوان یک جرم با خیانتی بزرگ یاد کرد. پس از شکست اتریش، گوبلز یک تلگرام برای فان شامر، رییس دفتر ورزش آلمان فرستاد که در آن نوشته شده بود: تدارک هر نوع مسابقه‌ای که احتمال شکست وجود داشته باشد ممنوع است.
با این حال بزرگ‌ترین شکست که در فیلم "فرار به سوی پیروزی" به آن پرداخته شده به بازی مرگ مشهور است. اف.سی اشتارت، تیمی متشکل از بازیکنان بازنشسته در کی‌یف توانست تیم ارتش آلمان را شکست دهد. ادواردو گالئانو (روزنامه‌نگار و نویسنده مشهور اروگوئه‌ای) درباره این بازی نوشت: مانند تیم از پیش شکست خورده وارد زمین شدند و از ترس بر خود می‌لرزیدند اما نتوانستند اشتیاقشان را برای شایسته بودن پنهان کنند.
 


کد مطلب: 416953

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/416953/فوتبال-جنگ

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com