رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران خبر داد

ادامه شیب نزولی قیمت مرغ در بازار مازندران/خرید تضمینی مرغ آغاز شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۱۶۸۷۳
رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران از ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار مرغ خبر داد و گفت: طی سال جاری و با گذشت تنها 6 روز از سال جدید، قیمت مرغ در دو مرحله روند نزولی، کاهشی در مجموع 2 هزار و 500 تومانی داشته است.
۰
plusresetminus
ادامه شیب نزولی قیمت مرغ در بازار مازندران/خرید تضمینی مرغ آغاز شد
کامران هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار مرغ خبر داد.

وی افزود: طی سال‌جاری و در هفته نخست سال جدید، قیمت مرغ شیب نزولی به خود گرفته است که این امر به دلیل افزایش عرضه نسبت به تقاضای بازار است.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران خاطرنشان کرد: در حالیکه قیمت مصوب قیمت مرغ در بازار، 12 هزار و 900 تومان اعلام شده است اما طی سال جاری و با گذشت تنها 6 روز از سال جدید، قیمت مرغ در دو مرحله روند نزولی، کاهشی در مجموع دو هزار و 500 تومانی داشته است.

هاشمی با بیان اینکه اکنون در بازارهای استان، هر کیلو مرغ با قیمت 10 هزار تومان در حال عرضه به مشتریان است؛ بیان کرد: در حالیکه مرغداران استان برای ایام نوروز امسال، جوجه ریزی مناسبی را انجام دادند اما با شیوع کرونا ویروس و متعاقبا تعطیل شدن بسیاری از هتل‌ها، مراکز اقامتی، آشپزخانه‌ها و لغو سفرهای نوروزی، تقاضا به شدت کاهش پیدا کرد و تعادل میان عرضه و تقاضا را بر هم ریخت.

وی متذکر شد: با کاهش به یک‌باره قیمت مرغ، خطر ورشکستگی مرغداران را تهدید می‌کرد کهبا اعلام دولت، خرید تضمینی مرغ از روز گذشته در استان آغاز شده است تا از زیان مرغداران جلوگیری شود.

به گفته رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران، قیمت تخم مرغ طی سال جاری روند صعودی گرفته و اکنون با نرخ هر شانه 21 هزار تومان در حال عرضه به مشتریان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما