تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۴۱۶۸۶
دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از سفر هیئت بلند پایه ترکیه به ایران خبر داد و گفت: این هیئت به سرپرستی وزیر توسعه ترکیه روز ۲۸ فروردین‌ماه به تبریز سفر می‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،رضا کامی عصر امروز در نشست هماهنگی بخش خصوصی و دولتی استان، در آستانه سفر هیئت بلند پایه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ترکیه به استان در ستاد سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد:  آذربایجان‌شرقی به واسطه‌ موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های اقتصادی می‌تواند سهم مهمی در تجارت ترجیحی ایران و ترکیه داشته باشد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با یادآوری این که سرمایه‌گذاران ترکیه به واسطه شرایط خاص منطقه به دنبال مناطق امن هستند، گفت: ایران و به ویژه آذربایجان‌شرقی می‌تواند از این فرصت بهره زیادی ببرد.
کامی گفت: تجارت ترجیحی اولویت گفت‌و‌گوهای دو طرف در سفر اخیر هیئت بلند پایه اقتصادی ترکیه به ایران است.
وی افزود: این هیئت بلند پایه به سرپرستی وزیر توسعه ترکیه مرکب از 25 مقام دولتی و 55 فعال اقتصادی از بخش خصوصی پس از برگزاری نشست‌هایی در تهران روز 28 فروردین ماه جاری در تبریز حضور خواهند داشت.
دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: اعضایی از انجمن توسیاد شامل بزرگ‌ترین شرکت‌های اقتصادی ترکیه برای نخستین بار در قالب این هیئت به ایران سفر می‌کند.
ترکیه بزرگ‌ترین شریک تجاری آذربایجان شرقی
رضا حسینی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی در سخنانی تشکیل این نشست را کلیدی و اساسی دانست و گفت: هیئت اقتصادی که از ترکیه می‌آید از لحاظ کمی و کیفی در حد بسیار خوب است و ترکیب هیئت نیز با تنوع زمینه‌های فعالیت شامل حمل و نقل، صنعت، تجارت، معدن، کشاورزی، گردشگری، الکترونیک، ساختمان، خودرو، ساخت سد و بزرگراه، غذا و دارو و غیره برای استان استفاده کردنی بوده و می‌تواند مفید واقع شود.
وی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی خواست در اسرع وقت پروژه‌ها و موضوعاتی که می‌تواند مؤثر واقع شود آماده نموده و در جلسه با این هیئت، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب پکیج به آنها ارائه شود.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در استان از طریق ترکیه انجام گرفته است اظهار کرد: ترکیه نیز به این نتیجه رسیده است که با توجه به اتفاقات حادثه در پیرامون‌اش بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ترکیه، ایران است. حسینی گفت: در آذربایجان‌شرقی، باید به دنبال تولیدات و صنایع دانش بنیان حرکت کنیم چرا که این استان نفت ندارد.
دبیر ستاد سرمایه‌گذاری بر توسعه حمل و نقل استانی در راستای توسعه همه جانبه‌ استان تأکید کرد.
وی از بخش خصوصی خواستار حضور فعالانه و علاقمندانه در جلسات شد تا انشاءالله نشان دهیم که در کنار اقتصاد مقاومتی، حماسه اقتصادی را خلق خواهیم کرد.
در ادامه رؤسا و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان شامل جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه‌ها، گردشگری و صنایع دستی، صنعت، معدن و تجارت، آب منطقه‌ای، شهرداری تبریز و منطقه آزاد ارس گزارشی از آمادگی دستگاه متبوعه خویش را جهت ارائه فرصت‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری به هیئت مذکور و نیز شرکت در پانل‌های تخصصی اعلام کردند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما