تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۱۶۸۴۹
عملیات سراسری دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان مازندران برگزار شد.
۰
plusresetminus
برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت در مازندران
به گزارش بلاغ، تاکنون که بیش از 33 روز از شیوع ویروس کرونا در مازندران می‌گذرد همواره مردم در تمامی عرصه‌ها پیشتاز بوده و جایی که مردم ورود پیدا کرده شاهد رفع مشکلات جامعه بودیم.

همگامی که مردم در کنار نیروهای بسیجی در دوران حوادث و بزنگاه‌های تاریخی نظام ورود یافته توانستند سختی‌ها را بر افراد محروم و زحمتکش جامعه تبدیل به شادی و سرور کنند. نمونه بارز آن حضور پرشور جوانان بسیجی با روحیه مردمی برای بازسازی مناطق سیل‌زده مازندران در سال 98 بود.


از غربی ترین نقطه مازندران در رامسر که در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس به دلیل نزدیکی به استان گیلان به محل‌های شیوع ویروس کرونا مبدل شده بود که با تلاش مسئولان امر، کنترل برای جلوگیری از شیوع این ویروس در حال کنترل شدن است، گرفته تا شرقی ترین آن در گلوگاه به کارگاه خدمات رسانی به همنوعان و مردم استان تبدیل شده است.

به واسطه اینکه سپاه به همراه نیروهای مسلح ماموریت ریشه‌کنی کرونا ویروس را در استان عهده دار شده است، لشکر عملیاتی 25 کربلا با جدیت بیشتری ورود پیدا کرده و با برگزاری رزمایش سراسری مدافعان سلامت در 5 نقطه ورودی شهرستان ساری و راه اندازی پایگاه‌های غربالگری تست کرونا در چند نقطه استان، اقدام به شست و شو و ضدعفونی معابر شهرستان ساری کرد.



رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی «شهدای مدافع سلامت» نیروی زمینی سپاه از صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان مازندران برگزار شد.

هدف از برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی با نام «شهدای مدافع سلامت» نیروی زمینی سپاه علاوه بر عملیات پاکسازی محیط شهرها استفاده از تمام ظرفیت‌های بیمارستانی سیار و ثابت نیروی زمینی سپاه پاسداران در نقاط مختلف کشور است.

جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران در این باره اظهار کرد: رزمایش مدافعان سلامت با هدف خدمت به مردم در مقابله با ویروس کرونا به صورت جامع و تکمیلی از صبح امروز 6 فروردین 1399 با بکارگیری افراد متخصص و امکانات گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه ، پادگان المهدی (عج) بابل و با نظارت و دستور قرارگاه غدیر شمال و سپاه کربلا مازندران در شهرستان ساری و به ویژه مرکز شهر انجام شد.


بهرام سبک ملک با تاکید به اینکه هدف از برگزاری رزمایش مدافعان سلامت ، سم زدایی و ضدعفونی کردن خیابان ها ، بیمارستان ها و امکان پر تجمع شهرستان ساری است یادآورد شد: لشکر همیشه پیروز و قدرتمند 25 کربلا مازندران برای اینکه بتواند زنجیره شیوع ویروس کرونا را قطع کند، اعزام چهار آمبولانس از بهداری رزمی لشکر جهت خدمت رسانی  به مردم ، شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و اعزام مبتلایان به بیمارستان جهت درمان را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در رزمایش مدافعان سلامت استان مازندران بسته های حمایتی اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش با همکاری و هماهنگی سپاه کربلا مازندران در بین مردم توزیع شد.

سبک ملک خاطرنشان کرد: لشکر عملیاتی 25 کربلا با همکاری پادگان المهدی (عج) بابل به شست و شو ضدعفونی کردن معابر و بیمارستان ها و ... و پنج معبر اصلی که شامل جاده کیا سر ، جاده قائمشهر ، جاده نکا ، جاده خزر و جاده جویبار به سمت مرکز شهر می‌شود، انجام داد.



جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران از اعزام بهداری رزمی لشکر عملیاتی 25 کربلا و راه اندازی و  برپایی 4 چادر غربالگری تست کرونا که اقدام به تب سنجی ،شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا و انتقال مبتلایان جهت درمان به بیمارستان  خبر داد.

جزئیات رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک در استان‌ها‌ی شمالی

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر شمال کشور گفت: صبح امروز همزمان با سراسر کشور رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک با نام شهدای عرصه سلامت در استانهای گیلان، مازندران، گلستان برگزار شد.

سردار علی شالیکار افزود: این رزمایش دو روزه روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه 6 و 7 فروردین با محوریت نیروی زمینی سپاه و استان‌های شمالی با محوریت قرارگاه غدیر شمال کشور برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر شمال کشور گفت: استان گلستان با تیپ 45 جواد مهندسی، یگان 60 زرهی و تیپ مردم پایه نینوا، استان مازندران با ستاد قرارگاه غدیر و آموزشگاه المهدی در بابل و لشکر عملیاتی 25 کربلا مرکز استان و استان گیلان با تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان و لشکر 16 قدس در این رزمایش حضور دارند.

شالیکار با اشاره به اینکه این رزمایش تنها به این دو روز ختم نمی‌شود، تصریح کرد: این رزمایش در ادامه فعالیت‌های جهادی سپاه و بسیج در قرارگاه پدافند زیستی در سراسر استان است.



با شیوع بیماری کرونا در ایران، سپاه پاسداران نیز با همه تجهیزات و در بالاترین سطح امدادرسانی برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا، علاوه بر حضور در عرصه‌های تولید و توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد بهداشتی و کمک به ضدعفونی معابر و اماکن در شهرهای مختلف استان مازندران، اقدام به راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن کرده است که در استان مازندران نیز نقاهتگاه نیروی زمینی سپاه به استعداد بیش از 500 تخت تاکنون راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷