کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح ساماندهی مشارکت‌ مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا

6 فروردين 1399 ساعت 12:40

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از ایجاد طرح ساماندهی مشارکت‌ مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا خبر داد.



به گزارش بلاغ، تقی رستم وندی ضمن اشاره به ابلاغ طرح "ساماندهی مشارکت‌ مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا" از سوی وزیر کشور به استانداران و  روسای ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا در سراسر کشور گفت: همواره وجود ظرفیت‌های کم نظیر مردمی در زمان بروز بلایا و حوادث طبیعی برای کمک به حل مشکلات و کاهش رنج و آلام آسیب دیدگان، با انگیزه‌های معنوی، اخلاقی و انسان دوستانه موجب گردیده تا در شرایط سخت، مصائب و تهدیدات به فرصت همبستگی ملی، تبدیل گردد.
وی افزود: این مهم از زمان شیوع کرونا در کشور نیز به صورت خود جوش، نمایان شده و گروه‌ها، اقشار و افراد زیادی در سراسر کشور برای هرگونه کمک، اعلام آمادگی نموده اند.
معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: بمنظور هم افزایی این آمادگی ها، طرح "ساماندهی مشارکت‌ مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا" که با استفاده از تجارب گذشته و هم‌چنین نظرات صاحب نظران، در جلسات متعدد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی تهیه و به تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا رسید، در ۲۷ اسفند ماه از سوی وزیر کشور جهت اجرا ابلاغ شد.
رستم وندی افزود: بر اساس ابلاغیه وزیر کشور، اساس سازماندهی طرح بر مبنای محله خواهد بود و ضرورت دارد بر اساس نوع تقسیمات شهری در این زمینه تمهیدات اتخاذ شود. بعلاوه ساختار و سازمان اجرایی طرح در سطح ملی و استانی تعریف شده است.
رئیس سازمان امور اجتماعی، محورهای پیش بینی شده برای مشارکت مردم در طرح وزارت کشور را شامل؛ آموزش و آگاه سازی وی‌ژه شهروندان و افزایش تاب آوری محلات، توسعه بهداشت فردی و نظارت بر بهداشت محیط، کمک به تامین نیازمندیهای مراکز بهداشت و درمان در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی اعم از تجهیزات تخصصی و عمومی، تامین نیروی انسانی برای کمک به امر بهداشت و حوزه درمان، حمایت و کمک به اقشار ضعیف در زمینه بهداشتی و معیشتی، کمک به برنامه غربالگری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بررسی سایر ظرفیت‌های ممکن و بهره‌گیری از آنها برشمرد.
رستم وندی افزود: بر اساس طرح ابلاغی وزیر کشور، برای اجرای طرح، کارگروه ملی با مسئولیت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و در سطح استان‌ها، کارگروهی با مسئولیت استاندار و در سطح شهرستان‌ها کارگروهی با مسئولیت فرمانداران؛ تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: این کارگروه‌ها با استفاده از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها)، هیات‌های مذهبی، مجامع خیرین، روحانیون، ائمه جماعات، قاریان قرآن، موکب‌های اربعین، گروه‌های جهادی، تشکل‌های اساتید، دانشجویی، دانش آموزی، هیات ورزشی، ورزشکاران، هنرمندان، انجمن‌های اصناف و بازایان، کارمندان و کارگران، نظام پزشکی و پرستاری، کانون جوانان هلال احمر، کانون وکلای دادگستری و ایرانیان خارج از کشور  برگزار خواهد شد.
بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛   معاون وزارت کشور در پایان با اشاره به نقش مؤثر مشارکت مردم در شرایط حساس کنونی، خاطر نشان کرد: وزیر کشور از  استانداران و روسای ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا در سراسر کشور خواسته است به فوریت نسبت به سازماندهی این امر در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اقدام کنند تا با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب زمینه مشارکت هدفمند و هم‌افزای مردم فراهم شود.
 


کد مطلب: 416844

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/416844/طرح-ساماندهی-مشارکت-مردم-پیشگیری-کنترل-مقابله-بیماری-کرونا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com