تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۱۶۸۱۸
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در گفت‌وگو با فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور بر گفت‌وگوی مستقیم با طرف‌های تجاوزکننده به یمن پس از توقف عملیات‌ نظامی ائتلاف سعودی تأکید کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری سبأ، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در گفت‌وگو با مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور اظهار کرد: صحبت درباره هرگونه مذاکره پیش از توقف عملیات‌ نظامی ائتلاف متجاوز عربی، رفع محاصره، پرداخت حقوق کارمندان و انجام اقدامات اعتماد سازی، بی‌معناست.
الحوثی در این گفت‌وگو که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، تأکید کرد: ملت یمن و رهبری آن به صلح چشم دوخته‌اند و ایده‌های منصفانه‌ای را پیشنهاد می‌کنند که هیچ‌گونه جانبداری در آنها دیده نمی‌شود.
وی افزود: باید یک گفت‌وگوی مستقیم با کشورهایی وجود داشته باشد که در مقابل کشور ما قرار گرفته و در ائتلاف متجاوز حضور دارند. این گفت‌وگو باید درباره توقف تجاوز و رفع محاصره برای دستیابی به یک راه حل کامل باشد و پس از آن یک گفت‌وگوی سیاسی با طرف‌های یمنی درباره ماهیت مرحله پس از تجاوز صورت بگیرد.
الحوثی تصریح کرد: تداوم محاصره یمن، بسته ماندن فرودگاه صنعا و تحریم بندر الحدیده تلاش‌های دولتی برای مقابله با کرونا را به شکست می‌کشاند. محاصره بنادر و فرودگاه‌های یمن شامل تجهیزات پزشکی و دارو می‌شود و این بدان معناست که اگر دستگاه‌های تنفس مصنوعی از دبی، عمان و یا مصر به مقصد یمن بارگیری شوند، نزدیک به ۴۵ روز طول خواهد کشید تا این تجهیزات به کشور برسد.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه برای تشکیل یک اتاق عملیات به منظور ایجاد ارتباط میان تمامی مناطق این کشور و تبادل اطلاعات درباره ویروس کرونا اعلام آمادگی کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد که برای جلوگیری از رخ دادن یک فاجعه در اثر گسترش ویروس کرونا باید تمامی زندانیان و اسیران آزاد شوند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴