کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه شمالی خبر داد

تولید و توزیع 41 هزار ماسک بهداشتی و دستکش بین مردم/راه‌اندازی نقاهتگاه 100 تختخوابه

5 فروردين 1399 ساعت 17:33

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه شمالی با اعلام اینکه تا به امروز 41 هزار ماسک بهداشتی و دستکش بین مردم توزیع شد، گفت: حضور کمک خیرین در مهار کرونا چشمگیر بود.


به گزارش بلاغ، احمد شعبانی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن میلاد پرخیر و برکت و سراسر نور سرور وسالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان سوادکوه شمالی پرداخت و گفت:‌در همان ابتدای شیوع کرونا در  کشور بلافاصله قرارگاه‌های پدافندی زیستی سپاه بصورت ناحیه ای، حوزه‌ای و نیز پایگاه محور در سوادکوه شمالی تشکیل و همچنین جلسات مکرری با شبکه‌های بهداشت و درمان و مسئولان شهرستانی برای مهار این ویروس منحوس برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه شمالی خبر از فعالیت ۴۲۷ بسیجی در قرارگاه پدافند زیستی سپاه داد و یادآور شد:‌در چهارگروهی که باید نیرو‌ها سازماندهی می‌شدند و توجه به اینکه این خطر در کمین بسیجیان عزیز هم بود، اما جهادگرانه پای کار آمدند و از آموز ش ، اطلاع رسانی، ضدعفونی و گندزدایی محلات و معابر شهری و روستایی، تا تولید ماسک و گان بیمارستانی  و همچنین نظارت بر بازار وارد  میدان مبارزه با کرونا شدند.

شعبانی در ادامه با اعلام اینکه تا به امروز ۲۱ هزار ماسک بهداشتی و ۲۱ هزار دستکش  بصورت رایگان بین مردم توزیع شد، اضافه کرد:‌پارچه‌های مخصوص تولید ماسک بهداشتی توسط خیرین تهیه و ماسک‌های تولید شده هم توسط شبکه بهداشت استریل و بین جامعه هدف اعم از اقشار آسیب پذیر، جانبازان، نیرو‌های خدماتی، مراکز درمانی ونیز تمام پایگاه‌های مقاومت برای توزیع بین مردم بصورت رایگان؛ تحویل شد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۲ هزار ۱۰۰ ماسک بهداشتی توسط ۵۳ خیاط بسیجی تولید می‌شود، خاطرنشان کرد:‌با توجه به هنرستان فنی که در شهر دایر است، آن را تجهیز کرده و فرهنگیان عزیز بهمراه دانش آموزان هم برای تولید  به خط شدند و در حال تولید ماسک‌های بهداشتی هستند.

شعبانی در ادامه به ضدعفونی معابر، امکان پرتردد، خیابان ها، ادارات، محلات شهری و روستایی توسط مدافعان سلامت اشاره کرد و یادآور شد:‌۱۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی از نیروگاه شهید سلیمی نکا برای ضدعفونی کردن  محلات روستایی و شهری در اختیار پایگاه ها قرار گفت که تا به امروز  علاوه بر اینکه تمام شهرستان ضدعفونی شد، چندین بار هم محلات و روستا‌ها گندزدایی شدند.

شعبانی در ادامه با اشاره به اقدامات ناظرین سلامت و رصد روزانه بازار و اصناف گفت:‌در همان اوایل شیوع کرونا  یک واحد فروش لوازم بهداشتی بخاطر گران فروشی پلمب شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه شمالی از راه اندازی نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابه در این شهرستان خبر داد و افزود:‌پیش بینی‌های لازم برای راه اندازی نقاهتگاه صورت گرفته و تجهیزات هم فراهم شده است که خیاطان بسیجی در حال تولید لباس‌های ویژه بیمارستانی هم هستند.

به گفته شعبانی در روز‌های اول شیوع کرونا ایستگاه‌های ایست و بازرسی برای کنترل تردد‌ها راه اندازی شد که با توجه به توریستی بودن شهرستان امکاناتی از طرف فرمانداری از قبیل دستگاه‌های تب سنجی در اختیار اهالی منطقه قرار گفت و مردم به صورت خودجوش در منطقه لفوور و مابقی روستا‌های توریست پذیر روزانه مبادی ورودی و خروجی را کنترل می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه شمالی ضمن قدردانی ویژه از خیرین در تهیه لوازم بهداشتی و نیز بسته‌های حمایتی افزد:‌تا به امروز ۲۳۰ بسته معیشتی در اختیار اقشار آسیب پذیر و خانوار‌هایی که در بحران کرونا دچار آسیب شدند، قرار گرفت و این اقدام همچنان ادامه دارد.

شعبانی به مسافران توصیه کرد تا رفع کرونا در خانه‌های خود بمانند، اما اگر آن دسته از مسافرانی که در سوادکوه شمالی  صاحب ویلا هستند، از تردد‌های غیرضروری در شهر خودداری کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سوادکوه شمالی در پایان ضمن قدردانی از تلاش جهادگران بسیجی در مهار کرونا و نیز خیرینی که تا به امروز به صورت جهادی وارد میدان شدند و برای تهیه لوازم و اقلام بهداشتی از هیچ کوششی فروگذار نکردند، یادآور شد:‌حضور چشمگیر خیرین برای کمک به رفع بحران کرونا در سوادکوه شمالی چشمگیر بود. خیرینی که از شیوع این ویروس منحوس پای کار آمدند و هر اقلامی که مورد نیاز بود را تامین کردند و در حال حاضر نیز تا رفع این بیماری در صحنه هستند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 416803

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/416803/تولید-توزیع-41-هزار-ماسک-بهداشتی-دستکش-بین-مردم-راه-اندازی-نقاهتگاه-100-تختخوابه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com