کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش ۶۰ درصدی صدور مجوز سمن‌های جوانان

5 فروردين 1399 ساعت 9:30

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از افزایش ۶۰ درصدی صدور مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان خبر داد.



به گزارش بلاغ، سجاد سالک در گفت و گو ، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات دفتر مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۸ گفت: در سال گذشته ۶۵۰ مجوز برای تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان در کشور صادر شد که این رقم در سال ٩٧، ۶٠٢ مورد و در سال ٩۶ نیز ۴١١ مورد بوده است.
وی با اشاره به اینکه به این ترتیب تعداد کل سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور به بیش از ۲۸۰۰ تشکل می‌رسد، اظهار کرد: ثبت شناسه ملی و ارسال ۲۲۷ پرونده به سازمان ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و اخذ شناسه توسط ۷۱ سازمان مردم نهاد از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در ادامه به راه اندازی شبکه تخصصی امداد و نجات و برگزاری کارگاه ملی "امداد و نجات" ویژه سازمانهای مردم نهاد جوانان اشاره کرد و گفت: شروع فرآیند رتبه بندی واعتبارسنجی سازمان های مردم نهاد جوانان نیز از سال گذشته آغاز شده و نتایج آن در سال جدید منتشر خواهد شد.
سالک شفاف سازی واریز اعتبارات با انتشار رسمی مبالغ واریزی به حساب سمن ها در سایت این مجموعه را از دیگر اهداف دفتر مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته عنوان کرد و گفت:  سال گذشته انتخابات مجامع سازمان‌های مردم نهاد نیز  در ۳۰ استان با موفقیت انجام و ترکیب جدید هیات رئیسه مجامع استانی نیز مشخص شد.
 


کد مطلب: 416753

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/416753/افزایش-۶۰-درصدی-صدور-مجوز-سمن-های-جوانان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com