کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار فتحیان، مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا :

بیش از ۱۱۰ هزار پزشک و پرستار در ۸۷۵ بیمارستان درگیر مقابله با کرونا هستند

4 فروردين 1399 ساعت 18:27

مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا با اعلام اینکه بیش از ۱۵۰ هزار کادر بهداشتی در شهر‌ها و روستا‌ها در حال غربالگری خدمات بهداشتی و سربازان خط مقدم مقابله با کرونا هستند، خواستار همکاری بیشتر مردم در ماندن در خانه‌ها شد.


به گزارش بلاغ، سردار نصرالله فتحیان، مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در نشست آنلاین گفت: به رغم این، برخی گزارش ها نشان می‌دهد که متاسفانه بیش از سه میلیون نفر از مناطق خیلی آلوده به جاهای مختلف کشور سفر کرده‌اند که این موضوع قطعا در کند کردن شیوع و مهار این بیماری خلل ایجاد می‌کند.

وی افزود: از مردم عزیزمان می‌خواهم که سفر را به حداقلِ حداقل کاهش دهند. دستگاه‌های مختلف هم مسئولیت دارند که در این حوزه کنترل و مراقبت کنند. البته تقریبا فضای عمومی در کشورمان، فضای قابل قبولی است. ما مداخلات‌مان مثل چین و بعضی کشور‌های دیگر، مداخلات حداکثری نیست، بلکه مداخلات متوسط و هوشمندانه را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: در ۱۷ روز قرارگاهی به کمک دستگاه‌ها ایجاد کردیم. این قرارگاه به نام شهید سردار سلیمانی نامگذاری شده است تا از الگوی مدیریت ایشان درس بگیریم و سرباز ملت ایران باشیم. بیش از ۱۱۰ هزار پزشک و پرستار در ۸۷۵ بیمارستان درگیر مقابله با کرونا هستند و بیش از ۱۵۰ هزار کادر بهداشتی در شهر‌ها و روستا‌ها در حال غربالگری خدمات بهداشتی و سربازان خط مقدم مقابله با کرونا هستند. مجموعه نیرو‌های مسلح از چند روز پیش قرارگاه امام رضا را به فرماندهی سرلشکر باقری تشکیل دادند و امور سلامت را با نظر وزیر بهداشت هدایت و راهبری می‌کنند.
 
سردار فتحیان در ادامه یادآور شد: : بیش از ۵۰ بیمارستان نیرو‌های مسلح برای خدمت رسانی در حوزه کرونا آماده باش هستند. ستاد فرمان اجرایی امام در ایجاد سامانه ۴۰۳۰ کمک بزرگی به وزارت بهداشت کردند. دوستان در هلال احمر در برپایی نقاهتگاه‌ها و غربالگری در مبادی شهر‌ها به کمک وزارت بهداشت آمدند. همچنین گروه‌های جهادی هوشمندانه و هماهنگ با نظام سلامت به ویژه بهداشت پای کار آمدند و این ظرفیت بزرگ ملت ایران است.
 
وی در پایان اظهار داشت: ، برخی گزارش ها نشان می‌دهد که متاسفانه بیش از سه میلیون تن از مناطق خیلی آلوده به جاهای مختلف کشور سفر کرده‌اند که این موضوع قطعا در کند کردن شیوع و مهار این بیماری خلل ایجاد می‌کند و ممکن است مشکلات بیشتری را برای مردم به وجود آورد.
 


کد مطلب: 416730

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/416730/بیش-۱۱۰-هزار-پزشک-پرستار-۸۷۵-بیمارستان-درگیر-مقابله-کرونا-هستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com