تاریخ انتشاريکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
کد مطلب : ۴۱۶۶۶۹
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا از غربالگری ۳۰ هزار شهروند نکایی توسط جهادگران سلامت خبر داد.
۰
plusresetminus
غربالگری 30 هزار شهروند نکایی توسط جهادگران سلامت / تولید و توزیع 150 هزار ماسک بهداشتی بین مردم
به گزارش بلاغ، مجید رضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک سال نو و همچنین عید سراسر پرخیر و برکت معبث، به تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان پرداخت و گفت: سپاه شهرستان نکاء با شیوع کرونا ویروس، از همان روز‌های اول  قرارگاه پدافند زیستی را تشکیل داد و با همکاری‌های که در سطح شهرستان با مسئولین و فرمانداری داشت جلساتی برای مهار کرونا  در سپاه و سطح شهرستان برگزار کرد.  

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با اعلام اینکه تا به امروز ۵ رزمایش بزرگ پدافند زیستی در سطح شهرستان برگزار شد، افزود:در  ۲ رزمایش بصورت گسترده تمام معابر خیابان‌های اصلی و محلات را ضدعفونی و گندزدایی شد.

شعبانی با اشاره به اینکه علاوه برضدعفونی محلات و معابر توسط جهادگران بسیجی، از بکارگیری ۲۰۰ سم پاش  دوشی، ۵۰ تراکتور و دستگاه‌های سم پاش که مردم در اختیار گروه‌های جهادی قرار دادند، خبر داد و در ادامه اضافه کرد:۲۵۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی برای گندزدایی معابر و امکان پردترد و خیابان‌های اصلی استفاده شد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه نکا، به ۳ رزمایش دیگر این قرارگاه هم اشاره کرد و گفت:‌باهماهنگی اداره صمت، اصناف و نیز شبکه بهداشت نظارت گسترده بر بازار اجرا شد و نیز سفیران و ستاد پشتیبانی سلامت در امر آموزش و توزیع ماسک‌ها هم اقدامات قابل توجهی را انجام دادند.

شعبانی در ادامه با اعلام اینکه در ۱۵۰ پایگاه مقاومت شهری و روستایی قرارگاه پدافند زیستی محله محور تشکیل شد، افزود:‌۳ هزار بسیجی در این قرارگاه با تشکیل گروه‌های سفیران، ناظران، مدافعان و ستاد پشتیبانی سلامت مشغول مهار کرونا هستند که از این تعداد ۲ هزار بسیجی هم در قالب مدافعان سلامت  به گندزدایی و ضدعفونی محلات می‌پردازند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا ضمن قدرانی از زحمات محلات که با هماهنگی بسیجیان به صورت خودجوش و آتش به اختیار دست به تولید ماسک زدند، از تولید و توزیع ۱۵۰ هزا رماسک بهداشتی، یک هزار جفت دستکش، و ۱۵ هزا رگان بیمارستانی خبر داد و اضافه کرد:‌۱۳۰ کارگاه ماسک بهداشتی ثابت و متغیر در سطح شهرستان و محلات راه اندازی شد که ۵ کارگاه بزرگ توسط خیرین براه افتاد و در این میان موکب انصار الحسین (ع) در روز‌های تعطیل هم در تولید ماسک بهداشتی فعال است.

شعبانی با اشاره به اینکه در محلات روزانه ۲ هزار ماسک طبق نیاز مردم تولید که مازاد آن در روستا‌های همجوار توزیع می‌شود، اضافه کرد:‌در سطح شهری هم روزانه ۴ هزار ماسک تولید و بین مردم توزیع می‌گردد.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا ۱۰۰ نفر از بسیجیان در طرح سفیران سلامت مشغول آموزش و اطلاع رسانی به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه نکا از غربالگری ۳۰ هزار از شهروندان نکایی در طرح بسیج ملی برای مباره با کرونا خبر داد ویادآور شد:‌۷۵ نفر از پیشکسوتان بسیجی در اجرای طرح غربالگری به کارگیری شدند که توانستند ۲۰۰ بیمار مشکوکبه کرونا را به پزشکان خانواده معرفی کنند.

شعبانی در ادامه با اشاره به گشت‌های نظارتی بسیح انصاف در بازار خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نکاء مسئله احتکار انبار اقلام بهداشتی وجود نداشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با اعلام اینکه مجتمع شماره ۲ سپاه ناحیه در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار داده شد افزود:‌این مجمتع که در کنار بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان قرار داشت  برای مراقب از بیماران کرونایی تجهیز شد که اگر در بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش بیماران تکمیل شد این مجتمع برای درمان بیماران قرار بگیرد. 

شعبانی در ادامه از توزیع ۱۵۰۰ بسته حمایتی و اقلام بهداشتی برای جامعه هدف هم خبر داد و یادآور شد:با توجه به اینکه در بحران کرونا خانوار‌هایی از نظر معیشتی دچار آسیب شدند، این اقلام و بسته‌های معیشتی تامین شد و همچنان ادامه دارد.  
 
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه نکاء در ادامه با اشاره به اینکه 200 بسیجی در قرارگاه فضای مجازی برای تولید محتوا و آگاهی بخشی به مردم شهرستان فعال هستند، خاطرنشان کرد:‌اطلاع رسانی در امر پیشگیری و نیز امیدآفرینی به مردم از جمله ماموریت های مهم این قرارگاه است که بسیجیان فعال در رسانه و فضای مجازی با راه اندازی هشتگ های نکا عاری از کرونا ، در منزل می مانیم و یا کرونا را شکست میدهیم  برای قطع زنجیره انتقال کرونا همچنان مشغول فعالیت هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با اشاره به حوادث و اتفاقات سال ۹۸ از سیل، حوادث گرانی بنزین، و نیزحادثه غم بار شهادت حاج قاسم؛ گفت: با تمام سختی‌هایی که درسال ۹۸ بوجود آمد یک  همدلی، وفاق و وحدت بین احاد مردم و مسئولین ایجاد شد و دل‌های مردم را بهم نزدیکتر و مسئولین برای حل مشکلات هم جهت ترشدند.

شعبانی با بیان اینکه شعار سال ۹۸ رونق تولید نامگذاری شده بود، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به شعال امسال که رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری کردند، تجربه سال گذشته می‌تواند برای شکوفایی شعار امسال به نفع انقلاب و مردم  بکار گرفته شود که همه این‌ها در گرو همدلی برای بالابردن تولید داخلی، کم کردن بیکاری‌ها و اینکه کارگر ایرانی سرکار برود، می‌باشد؛ لذا علاوه بر خودکفایی می‌توانیم با تولید مضاعف صادرات هم داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما