تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۴۱۶۴۵
نماینده روسیه در سازمان ملل با هشدار در مورد هر نوع اقدام نظامی علیه مردم مناطق شرق اوکراین، غرب را مقصر تبدیل اوضاع به جنگ داخلی در این کشور دانسته و در مورد عدم برگزاری نشست چهارجانبه ژنو هشدار داد.
۰
plusresetminus
بلاغ، فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس» خبر داد، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که امکان تبدیل شدن اوضاع اوضاع به یک جنگ داخلی بستگی به مواضع کشورهای غربی دارد.

به گفته وی، در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین اوضاع بشدت وخیم شده است و لازم است تا فورا اقداماتی برای ممانعت از ادامه این وضعیت صورت گیرد.

چورکین معتقد است که کشورهای غربی که حامی «طرفداران میدان استقلال» بودند، بخصوص دولت آمریکا، اکنون موظف هستند تا آنها را وادار کنند تا دست ملی گرایان تندرو را از کنترل اوضاع کوتاه کرده، خواستارتوقف استفاده از توان نظامی علیه ملت اوکراین و آغاز سریع گفت‌وگوهای ملی با مشارکت برابر همه مناطق و در نظر گرفتن منافع همه اقشار مردم این کشور شوند.

این دیپلمات بلندپایه به کشورهای غربی توصیه کرد که به دنبال یافتن ردپای روسیه در وخامت اوضاع در مناطق شرقی نباشند، باید دست از این اظهارات برداشته و این واقعیت را درک کنند که مردم مناطق شرق و جنوب اوکراین نگران آینده خویش هستند.

نماینده روسیه تاکید کرد: اگر اوضاع در اوکراین به سمت سناریوی بدتر سوق پیدا کند، مسلما تقصیر این مسئله تا ۹۹ درصد بر عهده کشورهای غربی خواهد بود. چورکین هشدار داد که اگر مقامات کی‌یف در مناطق شرقی و جنوب اوکراین دست به اقدام نظامی علیه مردم این مناطق بزنند، امکان برگزاری نشست ۴ جانبه وزرای امور خارجه روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین در تاریخ ۱۷ آوریل از بین خواهد رفت.

به گفته وی، روسیه امیدوار است که درخواست این کشور برای اتخاذ تدابیر لازم برای ممانعت از اقدامات نسنجیده دولت اوکراین در مناطق شرقی این کشور شنیده شده باشد.

این دیپلمات بلندپایه علاوه بر این به "جو بایدن" سناتور آمریکایی توصیه کرد که در دیدار با "الکساندر تورچینوف" کفیل ریاست‌جمهوری اوکراین، وی را از هر نوع اقدام نظامی علیه مردم در شرق اوکراین برحذر دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴