کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد رئیس انجمن داروسازان ایران از سیاست توزیع ماسک در داروخانه‌ها

ایسنا، , 26 اسفند 1398 ساعت 11:31

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: هنوز هیچ برنامه‌ای برای توزیع ماسک و دستکش در داروخانه‌ها جهت عرضه به بازار وجود ندارد.


به گزارش بلاغ، محمدباقر ضیا با‌ اشاره به وضعیت توزیع ماسک و دستکش در داروخانه‌ها، اظهار داشت: مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی مانند الکل و ژل‌ها، به جز ماسک و دستکش به تدریج از تولید، در داروخانه‌ها توزیع و توسط این واحدها با جدیت و مراقبت عرضه می‌شوند که در حال حاضر در بسیاری از شهرها و استان‌ها این اقدام در حال اجراست.

ضیا افزود: این در حالیست که هنوز هیچ اقدامی در راستای توزیع ماسک و دستکش در داروخانه‌ها انجام نشده و هیچ ماسک و دستکشی هم به داروخانه‌ها تحویل داده نشده است.

وی ادامه داد: می‌بینیم که ماسک و دستکش به راحتی در ابزارفروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها و بسیاری از مراکزی که شناسنامه‌دار نیستند، با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسد، اما از آنجایی که شرکت‌های توزیع رسمی ‌ماسک و دستکش ندارند که به داروخانه‌ها ارائه دهند و از طرفی داروخانه‌ها هم مجاز به خرید از جای دیگر نیستند، در نتیجه ماسک و دستکشی برای توزیع ندارند، مگر اینکه اجازه دهند که داروخانه‌ها با فاکتور از مراکزی که ماسک دارند، تهیه کنند.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: متأسفانه هنوز هیچ برنامه‌ای برای توزیع ماسک و دستکش به داروخانه‌ها برای عرضه این اقلام به مردم ارائه نشده است، در حالی که با کمال تأسف این اقلام در بازار آزاد عرضه می‌شوند و در ویترین مغازه‌ها زده‌اند که ماسک و دستکش داریم.

ضیا اظهار داشت: در این شرایط که حجم تقاضا برای داروهای ضدویروسی افزایش یافته، این داروها از طریق داروخانه‌های منتخب و دولتی عرضه می‌شود.


کد مطلب: 416262

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/416262/انتقاد-رئیس-انجمن-داروسازان-ایران-سیاست-توزیع-ماسک-داروخانه-ها

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com