کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با ابلاغ وزارت صمت: تولید مواد غذایی و بهداشتی در تعطیلات هم ادامه می‌یابد

فارس , 26 اسفند 1398 ساعت 10:34

سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت در نامه‌ای به رؤسای سازمان‌های صنعت استان‌ها، عدم تعطیلی واحدهای تولیدکننده محصولات بهداشتی تا پایان فروردین‌ماه را ابلاغ کرد.


به گزارش بلاغ، مهدی صادقی نیارکی در نامه‌ای به رؤسای سازمان‌های صنعت 31 استان بر عدم تعطیلی واحدهای تولیدی تا پایان فروردین ماه و هماهنگی برای تردد پرسنل و حمل مواد اولیه محصولات تأکید کرد.

در این نامه آمده است: پیرو ابلاغیه قبلی معاونت صنایع وزارت صنعت درخصوص نظارت بر تولید حداکثری محصولات مرتبط با پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا و عدم توقف و تعطیلی واحدها و خطوط تولیدکننده این محصولات، مواد اولیه و ملزومات بسته‌بندی مستقر در آن استان با دلایل مختلف (اعم از تعطیلات پایان سال، تعطیلات رسمی، اورهال خط تولید و... ) ضروری است، ضمن تأکید مجدد به این واحدها موارد ابلاغی به دقت رعایت و اجرایی شود و به گروه مذکور، واحدهای تولیدکننده مواد غذایی، آشامیدنی، خوراکی و محصولات بهداشتی نیز اضافه گردند تا ضمن افزایش تولید در ایام پایانی سال و شروع سال جدید، خط تولید آنها به صورت 24 ساعته و بدون وقفه تا پایان فروردین‌ماه فعالیت مستمر داشته باشند.

همچنین ضروری است سازمان‌های استانی در تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط استانی، نسبت به برنامه‌ریزی برای تردد پرسنل و حمل مواد اولیه و محصولات این واحدها اقدام لازم را به عمل آورده و مجوزهای لازم برای تردد ناوگان بار و مسافر آنها صادر شود تا از هرگونه اختلال در روند تولید و توزیع این محصولات در سطح کشور جلوگیری به عمل آید.

محمدرضا کلامی، سخنگوی ستاد تنظیم بازار هم با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فقط یکم فروردین ماه تعطیل خواهند بود، گفت: کارخانجات آرد و نانوایی‌ها مکلف به توزیع آرد و پخت نان هستند.

همچنین رئیس ‌اتحادیه سوپرمارکت‌داران هم از عدم تعطیلی سوپرمارکت‌ها حتی در تعطیلات نوروز و روز اول عید خبر داد و گفت: مردم نگران نباشند زیرا در تأمین مواد غذایی و خوراکی هیچ مشکلی وجود ندارد.

سعید درخشانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم درخصوص فعالیت سوپر مارکت‌ها و مواد پروتئینی طی روزهای آینده اظهار داشت: به هیچ عنوان سوپر مارکت‌ها در این روزها و حتی تعطیلات نوروز بسته نخواهند بود زیرا فروش مواد غذایی و مایحتاج مردم تعطیل بردار نیست.

رئیس ‌اتحادیه گوشت گوسفندی از عدم تعطیلی کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه دام و طیور خبر داد و گفت: کشتارگاه‌ها ١٨ساعته در حال فعالیت بوده و هیچ مشکلی در تأمین دام نداریم.

علی‌اصغر ملکی تأکید کرد: کشتارگاه‌ها تا ٢٩ اسفند ماه باز خواهند بود و تنها ممکن است در دو روز ابتدایی تعطیلات به صورت شیفتی کار کنند ولی بعد از آن به روال عادی باز می‌گردد.
 


کد مطلب: 416258

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/416258/ابلاغ-وزارت-صمت-تولید-مواد-غذایی-بهداشتی-تعطیلات-هم-ادامه-می-یابد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com