تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۴۱۶۲۵۸
سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت در نامه‌ای به رؤسای سازمان‌های صنعت استان‌ها، عدم تعطیلی واحدهای تولیدکننده محصولات بهداشتی تا پایان فروردین‌ماه را ابلاغ کرد.
۰
plusresetminus
با ابلاغ وزارت صمت: تولید مواد غذایی و بهداشتی در تعطیلات هم ادامه می‌یابد
به گزارش بلاغ، مهدی صادقی نیارکی در نامه‌ای به رؤسای سازمان‌های صنعت 31 استان بر عدم تعطیلی واحدهای تولیدی تا پایان فروردین ماه و هماهنگی برای تردد پرسنل و حمل مواد اولیه محصولات تأکید کرد.

در این نامه آمده است: پیرو ابلاغیه قبلی معاونت صنایع وزارت صنعت درخصوص نظارت بر تولید حداکثری محصولات مرتبط با پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا و عدم توقف و تعطیلی واحدها و خطوط تولیدکننده این محصولات، مواد اولیه و ملزومات بسته‌بندی مستقر در آن استان با دلایل مختلف (اعم از تعطیلات پایان سال، تعطیلات رسمی، اورهال خط تولید و... ) ضروری است، ضمن تأکید مجدد به این واحدها موارد ابلاغی به دقت رعایت و اجرایی شود و به گروه مذکور، واحدهای تولیدکننده مواد غذایی، آشامیدنی، خوراکی و محصولات بهداشتی نیز اضافه گردند تا ضمن افزایش تولید در ایام پایانی سال و شروع سال جدید، خط تولید آنها به صورت 24 ساعته و بدون وقفه تا پایان فروردین‌ماه فعالیت مستمر داشته باشند.

همچنین ضروری است سازمان‌های استانی در تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط استانی، نسبت به برنامه‌ریزی برای تردد پرسنل و حمل مواد اولیه و محصولات این واحدها اقدام لازم را به عمل آورده و مجوزهای لازم برای تردد ناوگان بار و مسافر آنها صادر شود تا از هرگونه اختلال در روند تولید و توزیع این محصولات در سطح کشور جلوگیری به عمل آید.

محمدرضا کلامی، سخنگوی ستاد تنظیم بازار هم با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فقط یکم فروردین ماه تعطیل خواهند بود، گفت: کارخانجات آرد و نانوایی‌ها مکلف به توزیع آرد و پخت نان هستند.

همچنین رئیس ‌اتحادیه سوپرمارکت‌داران هم از عدم تعطیلی سوپرمارکت‌ها حتی در تعطیلات نوروز و روز اول عید خبر داد و گفت: مردم نگران نباشند زیرا در تأمین مواد غذایی و خوراکی هیچ مشکلی وجود ندارد.

سعید درخشانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم درخصوص فعالیت سوپر مارکت‌ها و مواد پروتئینی طی روزهای آینده اظهار داشت: به هیچ عنوان سوپر مارکت‌ها در این روزها و حتی تعطیلات نوروز بسته نخواهند بود زیرا فروش مواد غذایی و مایحتاج مردم تعطیل بردار نیست.

رئیس ‌اتحادیه گوشت گوسفندی از عدم تعطیلی کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه دام و طیور خبر داد و گفت: کشتارگاه‌ها ١٨ساعته در حال فعالیت بوده و هیچ مشکلی در تأمین دام نداریم.

علی‌اصغر ملکی تأکید کرد: کشتارگاه‌ها تا ٢٩ اسفند ماه باز خواهند بود و تنها ممکن است در دو روز ابتدایی تعطیلات به صورت شیفتی کار کنند ولی بعد از آن به روال عادی باز می‌گردد.
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴