تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶
کد مطلب : ۴۱۶۲۴
بهداشت روانی مجموعه فعال و انفعال، اقدامات و فعالیت‌هایی است که فرد را به سمت تامین سلامت فردی و اجتماعی از نظر روانی هدایت می‌کند.
۰
plusresetminus
بلاغ-دکتر سروری روان شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بهداشت روانی عبارت است از سازش با خود و محیط سازگاری داشتن به صورت موفقیت آمیز و نداشتن بیماری روانی است.
  وی افزود: در واقع فرد سالم و دارای سلامت فکر است و قدرت و توانایی کافی برای تحرک، لذت، پیشرفت و تکامل در حد فردی و گروهی دارد معمولا افرادی که از نظر روان سالم هستند، دارای ویژگی های زیر می باشند:   نسبت به خود آرامش دارند و احساس امنیت می‌کنند، توانایی‌های خود را در حد واقعی ارزیابی می کنند نه بیشتر و نه کمتر، به خود و دیگران احترامی می‌گذارند، می‌توانند به دیگران علاقه‌مند شوند و آنها را دوست بدارند، می‌توانند احترام و دوستی دیگران را جلب کنند، همچنین می‌توانند نیازهای خود را برآورده سازند و برای دشواری‌هایی که در زندگی آنها پیش می آید راه حلی پیدا کنند.   این روان شناس در پایان اظهار داشت: آنها قادرند خود بیندیشند و تصمیم بگیرند و مسئولیت روزمره خود را  با برگزیدن اهداف معقول پیش ببرند همچنین تحت تاثیر عواطف، ترس، خشم، عشق یا گناه خود به طوری قرار نمی‌گیرند که زندگیشان پریشان شود.    
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴