تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۴
کد مطلب : ۴۱۶۲۳
سوپ از غذا‌های ایرانی است که تنوع بسیاری دارد و در هر نقطه‌ای از ایران با ترکیب خاص مواد غذایی تهیه می‌شود . این روزها با زیاد شدن مشغله کاری و نداشتن فرصت کافی، در صنعت غذایی انواع سوپ‌های آماده‌ای تولید می‌شود که به صورت پودر درآمده‌اند و در بسته بندی‌های مختلف و با عناوین گوناگون در سوپر مارکت‌ها و مغازه‌ها به فروش می‌رسند.
۰
plusresetminus
بلاغ-شهرزاد محمدیان، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در روند تولید سوپ‌های آماده مواد اولیه به کار رفته در آنرا تغلیظ می‌کنند و سپس مخلوط به دست آمده درون دستگاه‌های مخصوص خشک کن، خشک می‌شوند. پس از این مرحله، سوپ‌های آماده صنعتی به صورت پودر و بسته بندی شده به بازار عرضه می‌شود.
  وی افزود: بسیاری از افراد ممکن است در فصولی که شیوع سرماخوردگی زیاد است، با خرید این نوع سوپ‌ها در صدد تقویت یا بهبود بیماریشان باشند. اما ارزش غذایی آنها به اندازه سوپ‌هایی که در خانه تهیه می‌شود نیست و فقط زمانی که فرصت کافی برای تهیه این غذا نیست می‌توان انواع آماده آن را تهیه کرد.   محمدیان خاطر نشان کرد: در سوپ‌های صنعتی، طبخ طولانی درصدی از ویتامین‌های گروه B و C حدود 30 تا 35 درصد ارزش غذایی از بین می‌رود.   وی تصریح کرد: طبق یافته‌های علمی پژوهشگران ژاپنی، مصرف بیش از حد و مستمر محصولات حاوی این افزودنی، در برخی افراد موجب حساسیت شده و می‌تواند به شبکیه چشم آسیب بزند و موجب بروز سردرد، تنگی نفس، تهوع و احساس سوزش درعضلات شود و احتمال تشدید آسم، حملات میگرن و اختلال در ریتم ضربان قلب را افزایش می‌دهد و تمام این عوارض به خاطر وجود افزودنی به نام " مونوسدیم گلوتامات" در این سوپ‌ها است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴