تاریخ انتشارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۴۱۶۱۲۶
قائم‌مقام وزیر صمت گفت: در آستانه نوروز 99، به هیچ عنوان تامین، توزیع، پشتیبانی و حمل و نقل کالاهای اساسی، مواد شوینده و اقلام بهداشتی متوقف نخواهد شد.
۰
plusresetminus
عرضه کالاهای اساسی متوقف نخواهد شد
به گزارش بلاغ به نقل از  وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس خیابانی از برگزاری جلسه فوق‌العاده صبح دیروز ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در آستانه ایام نوروز سال 99، فعالیت تامین و توزیع مایحتاج مورد نیاز مردم به شکل گسترده ادامه خواهد یافت و عرضه کالاهای اساسی متوقف نخواهد شد.

وی افزود: هیچ‌گونه توقفی در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط با تامین اقلام، توزیع، لجستیک و حمل و نقل کالاهای اساسی، ارزاق عمومی، مواد شوینده و بهداشتی مورد نیاز مردم صورت نخواهد گرفت و کار با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت.

این مسئول ادامه داد: انتشار شایعاتی مبنی بر قرنطینه تهران به شدت تکذیب شده و ستاد تنظیم بازار نیز، در ابلاغیه‌ای سراسری به تمامی استانداران کشور، اعلام کرده که هیچ فعالیتی از جنس تامین اقلام مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم، متوقف نخواهد شد؛ بلکه آنچه که دستخوش تعطیلی است، فعالیت‌های غیرضروری و تفریحی مردم است که در شرایط کنونی باید متوقف شود؛ در غیر این صورت به هیچ عنوان، اصل کار و تولید کشور تحت‌الشعاع قرار نخواهد گرفت و در تمامی ساعات شبانه‌روز و به‌ویژه ایام نوروز سال 99، با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت.

رئیس اتاق اصناف تهران هم درخصوص شایعه تعطیلی مغازه ها و اصناف اظهار داشت: دیروز در جلسه تنظیم بازار که با حضور نماینده وزیر کشور برگزار گردید، مقرر شد همه صنوف تعطیل نباشد.
قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم تأکید کرد که تنها شغل‌های غیرضروری می‌توانند تعطیل کند.

رصد قیمت‌ها
مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و غذایی سازمان حمایت هم با بیان اینکه نان، برنج وارداتی، تخم‌مرغ، انواع لبنیات (12 قلم) شکر، روغن نباتی، گوشت مرغ و ... از جمله اقلام پرمصرف و مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی می‌باشند، اظهار داشت: سازمان حمایت نرخ کالاهای مشمول قیمت‌گذاری را روی سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات قرار داده است و کلیه بنگاه‌های اقتصادی اعم از صنفی، تولیدی، توزیعی، خدماتی و .... موظف به رعایت قیمت‌های مصوب هستند.

علیرضا رستمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: بر اساس قیمت‌های مندرج در سامانه 124، نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ 129 هزار ریال ، تخم‌مرغ 89 هزار ریال، برنج هندی هزار و 121 معادل 80 هزار ریال، برنج پاکستانی (باسماتی) 89 هزار ریال و شکر فله 47 هزار ریال می‌باشد و برای تمام واحدهای عرضه‌کننده  لازم‌الاجرا است.

وی یادآور شد: سامانه 124 که با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و کنترل قیمت‌ها و ثبت شکواییه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است، رصد قیمتی ۱۰۰ قلم کالا و خدمات اولویت‌دار را در دستور کار قرار دارد و قیمت این اقلام در این سامانه و نرم‌افزارهای موبایلی‌های مربوطه  قابل دسترس برای عموم است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴