تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۴۱۵۹۱
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از مرگ سه نفر از هموطنانمان به دلیل استفاده از فرآورده‌های غیرمجاز دارویی که در ماهواره تبلیغ می شوند، خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، رسول دیناروند بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری سازمان غذا و دارو اظهار داشت: متاسفانه مردم ما شایعات را خیلی سریعتر از واقعیت ها می پذیرند که نمونه آن را می توان در استفاده از محصولاتی عنوان کرد که در ماهواره ها تبلیغ می شود.
وی با اشاره به مرگ سه نفر از هموطنانمان بر اثر استفاده از فرآورده غیرمجاز Herbal Slimming اظهار داشت: این فرآورده غیرمجاز که در ماهواره تبلیغ می شود دارای مواد غیرمجازی است که استفاده از آن موجب عارضه های خطرناکی می شود که مرگ سه نفر از هموطنانمان به دنبال استفاده از این محصول برای لاغری اتفاق افتاده است.
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مردم نمی بایست به محصولات و فرآورده های غیرمجازی که در ماهواره ها تبلیغ می شود، توجه کنند، اظهار داشت: آنچه مسلم است این قبیل محصولات و فرآورده ها به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیستند و توسط نمایندگی های غیرمجاز به دست مردم می رسد.
دیناروند در ادامه در واکنش به موضوع استفاده از ماده سفیدکننده در شیر مصرفی اظهار داشت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و مردم با خیال راحت شیر مصرف کنند.
وی تاثیر شایعات را در کاهش سرانه مصرف شیر مورد اشاره قرار داد و گفت: چنین اخبار و شایعاتی نباید منجر به کاهش مصرف شیر در کشور شود.
معاون وزیر بهداشت همچنین در مورد برنج های مورد استفاده در سبد کالا که عنوان شده دارای آلودگی هستند، گفت: اصلا چنین موضوعی صحت ندارد برنجی که از مبادی مجاز وارد کشور می شود مطمئنا آزمایش و کنترل شده و هیچ گونه آلودگی ندارد.
دیناروند در عین حال افزود: البته برنج هایی در بازار هستند که آلودگی دارند، اما این برنج ها از مبادی غیرمجاز و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.
بسته های حمایتی وزارت بهداشت برای حوزه دارو از محل هدفمندی‌ یارانه‌ها وی در پاسخ به سوالی درباره سهم دارو و غذا از درآمدهای ناشی از هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: در بودجه 93 حدود 2400 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به هزینه دارویی بیماران در نظر گرفته شده است که این اعتبار ، اعتبار کمی نیست. به این ترتیب می‌توان قیمت‌های داروهای بیماران مزمن، صعب الاعلاج و خاص را کنترل و پرداختی بیماران را به حداقل برسانیم.
رییس سازمان غذا و دارو در این باره ادامه داد: با اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها، وزارت بهداشت بسته‌هایی را پیش بینی کرده است که در دو بسته از آن هزینه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی نیز مدنظر قرار گرفته است در یکی از بسته‌ها کاهش پرداختی بیماران در بیمارستان‌ها دولتی مدنظر قرار گرفته است به این ترتیب سقف پرداختی بیماران در بیمارستان‌های دولتی بیشتر از 10 درصد نخواهد بود و مابقی را وزارت بهداشت تقبل خواهد کرد. بی تردید بخشی از این اعتبارات صرف دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود.
به گفته دیناروند، یکی دیگر از این بسته‌ها، بسته حمایت از هزینه‌های فلاکت بار برای بیماران است. بخشی ازاین هزینه‌های فلاکت بار از دارو و تجهیزات پزشکی ناشی می‌شود به این منظور 900 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴