تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۱۵۸۲
یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره کارشکنی آمریکا برای معرفی ابوطالبی گفت: کسانی که ویزای سازمان ملل می‌گیرند حق ندارند از نیویورک خارج شوند و در واقع ویزای سازمان ملل با ویزای آمریکا فرق دارد از این رو دولت آمریکا حق دخالت ندارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جواد منصوری کارشناس مسائل بین‌الملل، درباره عدم صدور روادید برای سفیر پیشنهادی کشورمان در سازمان ملل اظهار داشت: دولت آمریکا در شرایط فعلی با چالش‌های متعددی روبروست و سعی دارد با مطرح کردن مسائلی در افکار عمومی، اذهان را از این مسائل منحرف کند.

منصوری به مشکلات آمریکا در حوزه اوکراین، اروپا، سوریه، مصر و شرق آسیا اشاره کرد و افزود: دولت اوباما به دلیل پیچیدگی مشکلات موجود نمی‌تواند مانند گذشته اعمال نفوذ کند و از این رو بسیاری از چالش ها لاینحل می‌ماند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا برای خروج از این مشکلات به ماجراجویی و رفتارهای ضعیف که هیچ گونه مبنای حقوقی ندارد، روی آورده است، تاکید کرد: بحث سازمان ملل از آمریکا جداست لذا کسانی که ویزای سازمان ملل را می‌گیرند و حق ندارند از نیویورک خارج شوند و در واقع ویزای سازمان ملل با ویزای آمریکا فرق دارد از این رو دولت آمریکا حق دخالت در موضوع اخیر را ندارد.

وی تاکید کرد: ایران به دنبال اعلام موضع صریح سازمان ملل در این زمینه است اما به نظر می‌رسد سازمان ملل با رفتار خود جایگاه و موقعیتش را به خطر انداخته و ثابت کرده است نمی‌تواند در مقابل رفتارهای غیرقانونی دولت آمریکا اعلام موضع کند.

منصوری درباره شعارهای دولت در زمان انتخابات برای دیپلماسی عزت مندانه یادآور شد: اگر جمهوری اسلامی در حوزه ضعف قرار بگیرد این برای مردم ناخوشایند خواهد بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴