نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

وظیفه دولت انتقاد نیست تدبیر امور است

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۴۱۵۷۴۶
۰
plusresetminus
وظیفه دولت انتقاد نیست تدبیر امور است
به گزارش بلاغ، روزنامه آفتاب یزد دیروز در گزارشی با عنوان «آقای رئیس‌جمهور وظیفه شما انتقاد نیست؛ توان عزل وزیر صمت را دارید؟» نوشته: «در مواجهه با ویروسی به شدت مسری به نام کرونا! تنها ماسک هم نیست باید الکل، ژل ضدعفونی‌کننده و حتی دستکش‌ها را هم باید اضافه کنیم... اینکه وقتی ویروسی اینچنین همه‌گیر شود شاید طبیعی باشد کمبودهایی هم وجود داشته باشد اما مشکل جای دیگری است، وقتی در داروخانه یعنی همان جایی که باید این اقلام را ببینیم، نمی‌بینیم اما در میان مترو دستفروشان را ماسک به دست می‌بینیم که در غیربهداشتی‌ترین حالت ممکن به فروش ماسک یا دستکش مشغولند مشخص می‌شود که موضوع تنها کمبود اقلام نیست بلکه موضوع چگونگی مدیریت اقلام و توزیع آنها است.»

در ادامه آفتاب یزد ضمن بررسی چند حوزه مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از جمله آشفته بازار خودرو عملکرد وزیر صمت را ضعیف ارزیابی کرده و در ادامه نوشته است: «از آنجایی که وزارت صنعت معدن و تجارت تقریبا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در حوزه مسئولیتی خودش دارد هر بخشی را که مورد بررسی قرار دهیم حاکی از این است که شرایط آنطور که باید نیست! حالا آخرین مورد و البته مهم‌ترینش موضوع اقلام بهداشتی است چرا که با جان آدمیزاد در ارتباط است. نکته‌ای که اما جای تعجب دارد اینکه چرا رئیس‌جمهور نیز همچون یکی از مردم به انتقادی تلویحی از وزارتخانه‌ای پرداخته که عملکرد یک ساله آن با پرسش‌هایی همراه است. جالب آنکه پازل انتقادها تکمیل شده است؛ مردم، بخش خصوصی و دولتی‌ها! حسن روحانی که این هفته‌ها تلاش دارد درباره هر موضوعی بر کلیدواژه تحریم تاکید کند چرا در موضوعی که فارغ از تحریم‌ها می‌تواند حل شود و از قضا نه به خارجی‌ها مربوط است و نه به دولت موازی و... آنگونه که باید رسیدگی نمی‌کند؟ نتیجه چنین روندی این است که مردم باید همچنان در صف اقلام باشند شاید تا 1400»

رطب خورده و منع رطب؟!
علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت دیروز در ارگان دولت نوشت: «عملیات روانی تخریب دولت منتخب که متأسفانه از همان فردای انتخابات ریاست‌جمهوری به شیوه مسلط برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد امروز میوه‌های زهرآگین خود را در آلوده‌سازی کل فضای سیاسی و در کاهش کل سرمایه اجتماعی به برگ و بار نشانده و از مقاصد اولیه آن رسانه‌ها بسی فراتر رفته. متاسفانه در حال حاضر مشکلات ناشی از سرمایه اجتماعی در عبور موفق از بحران مانع ایجاد می‌کند. بنابراین آنانی که نقد سازنده می‌کنند و در فضای مجازی به نوشتن و انتشار مشغولند همه باید به این درک مشترک برسیم اعتماد و سرمایه اجتماعی عمومی عامل شتاب‌دهنده عبور موفق از بحران خواهد بود.»

آقای ربیعی که این روزها با عبارت «سرمایه اجتماعی» یقه پاره می‌کند و به بهانه آن، برای منتقدان دولت کری‌ می‌خواند، فردی است که همراه و دمخور موسوی در نشست خبری 22 خرداد 88 بود که وی در آن، به دروغ خود را پیروز قطعی انتخابات خواند! و باز به دروغ در همان نشست گفت؛ آنچه مهم است اینکه ما باید همگی تسلیم اراده مردم باشیم! تصاویر این اتفاق که آغاز فاز دیگری برای فتنه‌گری، اغتشاش و قداره‌کشی برای نظام اسلامی بود، در فضای مجازی قابل دیدن است. اینها در شرایطی بود که هنوز انتخابات تمام نشده بود و مردم در برخی شعب در صف رأی بودند. طیفی که می‌خواست رأی ملت را به جیب بزند، اکنون با نقاب و دستکش سرمایه اجتماعی، در تقلای انحراف اذهان ملت از 6 سال اعتماد به غرب و فشردن گلوی اقتصاد کشور است.

بازی خطرناک مدعیان اصلاحات با امنیت روانی جامعه
روزنامه اعتماد روز گذشته در یادداشتی با عنوان «کرونا به منزله بحران» به قلم عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت:«کرونا بحرانی است فراگیر. همه نهادهای جامعه و کشور را درگیر خود کرده، از خانواده گرفته تا نهادهای آموزش، دین، اقتصاد، دولت و رسانه، همه به نوعی درگیر آن هستند. همه افراد جامعه ایران، بدون استثنا درگیر آن هستند یا به زودی درگیر خواهند شد. کلیه زیرمجموعه‌های حکومت با آن درگیر هستند. کافی است که یک لحظه فکر کنیم در این وانفسا پرداخت‌های حقوق و دستمزد، وام، بدهی‌ها و رسیدگی‌های قضایی و... عقب بیفتد و در حوزه اقتصادی گردشگری به یک باره سقوط کند. نهاد بهداشت و درمان با بزرگ‌ترین فشار مواجه شده و معلوم نیست که تا کی می‌تواند مقاومت کند و کمر راست دارد؟ سیاست خارجی کشور نیز از این وضعیت در امان نخواهد بود.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «تا اینجای کار می‌توان گفت به موفقیت نرسیده‌ایم. در تشخیص دیرهنگام، در انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از شیوع، در تامین و تهیه امکانات لازم برای بیمارستان‌ها و پزشکان و پرستاران و سایر کادرهای درمان و مردم و در اطلاع‌رسانی و جلب اعتماد مردم، این عدم موفقیت مشهود است».

در شرایطی که لازم است ‌اشخاص صاحب تریبون و رسانه‌ها برای مسلح کردن افکارعمومی در مقابل شایعات و افزایش سطح آگاهی افکارعمومی درباره روش‌های پیشگیری و افزایش همبستگی ملی و تقویت همکاری میان مردم و متولیان و تکریم و تقدیر از جامعه پزشکی و... از تمامی ابزارها و امکانات خود بهره ببرند، مدعیان اصلاحات چهره واقعی خود را عیان کرده و به بحران‌نمایی از شرایط بوجود آمده با هدف تحریک افکار عمومی و ایجاد التهاب روانی در جامعه روی آورده‌اند.

این در حالی است که مجاهدت شبانه‌روزی جامعه پزشکی و پرستاری و کارکنان خدوم مراکز درمانی، اقدامات قابل توجه و اطلاع‌رسانی‌های دقیق و به‌موقع وزارت بهداشت، اقدامات سپاه برای کمک به کسب‌وکارهای آسیب دیده، اقدام قاطع قوه قضائیه در برخورد با محتکران کالاهای بهداشتی، کارگاه جهادی ارتش برای تولید ماسک، ضدعفونی کردن محلات و خیابان‌های شهر و توزیع اقلام بهداشتی به خانواده‌های کم‌بضاعت توسط بسیج و دانشجویان، راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی و بیمارستان‌های سیار در نقاط مختلف کشور توسط سپاه، آمار تحسین‌برانگیز و امیدوارکننده بهبودیافتگان، ضدعفونی کردن معابر شهری، واگن‌ها و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌ها توسط شهرداری، تولید ماسک در پایگاه‌های مقاومت بسیج، اقدامات تحسین‌برانگیز ارتش در مقابله با کرونا و...همگی اخبار خوبی است که در کنار اخبار تلخ جان باختن برخی هموطنانمان بر اثر ویروس کرونا، موجب دلگرمی مردم و امیدآفرینی در جامعه شده است.

لیست سیاه FATF تاثير آنچناني بر اقتصاد کشور ندارد
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«در اين برهه زماني قطعا ورود ايران به ليست سياه FATF تاثير آنچناني بر اقتصاد و سياست کشور ندارد. اين مقوله همچون ساير موانع يک مورد بخشي است و تابعي از مشکلات اصلي و بزرگ‌تر کشور در عرصه بين‌المللي است. تا زماني که مشکلات اصلي و بزرگ‌تر با جهان به واسطه يک سياست کلان حل نشود اين موارد بخشي نيز به‌صورت مکرر پيش خواهد آمد. فلذا اين مقوله به تنهايي کشور را زمين‌گير نخواهد کرد».

این روزنامه زنجیره‌ای علیرغم اذعان به بی‌تاثیری لیست سیاه FATF به اقتصاد کشور، مدعی شده است که تا مشکلات اصلی خود در عرصه بین‌المللی را حل نکنیم، گشایشی رخ نمی‌دهد.
مدعیان اصلاحات، آمریکا و چند کشور معدود اروپایی را نظام بین‌الملل جا می‌زنند. این طیف، مدعی است که باید مشکلات اصلی خود را با آمریکا و شرکای اروپایی‌اش حل کنیم. مسئله اینجاست که مشکل آمریکا با ما، خود ماییم.

آمریکا با کشوری که استقلال دارد و باج نمی‌دهد و از غارت منابع و دارایی‌های ملی‌اش ممانعت ایجاد می‌کند و در پی پیشرفت و تکیه بر استعدادهای عظیم داخلی است و توان دفاعی قوی دارد، مشکل دارد.

در جدیدترین نمونه، رویکرد غلط گره زدن معیشت مردم به رفع مشکل با آمریکا در برجام مورد آزمون قرار گرفت. این رویکرد غلط نه تنها هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشت، بلکه خسارت‌های متعددی را به کشور تحمیل کرد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴