تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۱۵۶۹۴
روزنامه فایننشال‌تایمز می‌نویسد: آمریکا بنا به دلایل متعدد، از جمله تعداد بالای افراد بیمه نشده و لاپوشانی اولیه بنا به دلایل سیاسی، در برابر شیوع سریع ویروس کرونا بسیار آسیب‌پذیر شده است.
۰
plusresetminus
هزینه سنگین درمان در آمریکا؛ عامل گسترش کرونا
به گزارش بلاغ، تعداد بالای افراد بیمه نشده در آمریکا به این معناست که ویروس کرونا ممکن است با سرعت بیشتری در آمریکا نسبت به سایر کشور‌ها شیوع پیدا کند. با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، کارشناسان هشدار می‌دهند که این کشور به شکل غیرمعمولی در برابر انتشار ویروس کرونا آسیب‌پذیر است.بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، در حال حاضر 447 مورد مبتلا به کرونا در آمریکا وجود دارد و 19 نفر هم به‌خاطر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات حوزه سلامت عمومی و دانشگاهیان نگران این هستند که تعداد بالای افراد بیمه نشده، عدم مرخصی‌های استعلاجی با حقوق و وجود یک طبقه سیاسی که این تهدید را کوچک‌نمایی کرده‌اند می‌تواند به این معنا باشد که سرعت انتشار ویروس کرونا در آمریکا ممکن است بیش از هر کشور دیگری باشد.

در حالی که به‌نظر می‌رسد داروسازان آمریکایی در وضعیت خوبی برای یافتن درمان و واکسن این بیماری قرار دارند، برخی معتقدند آمریکا همچنان یکی از کشور‌هایی است که بیشترین تأثیر را از این بیماری همه‌گیر خواهد داشت.

لورنس گاستین، استاد حقوق سلامت عمومی در دانشگاه جورج استون در این‌باره گفت: «در بحث نوآوری و تخصص در مورد بیماری‌ها، آمریکا نقاط قوت خاصی دارد، اما آسیب‌پذیری‌های جدی هم دارد، به‌ویژه در نظام سلامت.»

بر اساس اعلام «بنیاد خانواده کایسر» که از سازمان‌های تحقیقاتی در حوزه مراقبت‌های سلامت در آمریکاست، شیوع ویروس کرونا ممکن است به‌خاطر بی‌تمایلی بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی به‌خاطر هزینه نظام مراقبت‌های حوزه سلامت در آمریکا، تشدید شود.

حتی آن دسته از بیمارانی که بیمه دارند ممکن است در پرداخت سهم‌شان- حق بیمه-  مشکل داشته باشند. بر اساس نظرسنجی صندوق مشترک‌المنافع، در سال ۲۰۱۸، تقریباً ۲۸ درصد از مردم آمریکا بیمه کافی نداشتند.

سوآمی ‌ساها، مدیر ارشد برنامه مدافع فعالان در «ائتلاف پریمیر» که متشکل از چهار هزار بیمارستان است نیز اعلام کرد پزشکان درمان بیماران بیمه شده را در اولویت قرار می‌دهند.
آمریکا همچنین با کمبود کیت تشخیص برای آزمایش افراد رو‌به‌رو بود و این بدان معناست که موارد زیادی هستند که بیماری آنها تشخیص داده نمی‌شود. در حالی که کره جنوبی بیش از ۱۳۰ هزار نفر را آزمایش کرده است، اما آژانس سلامت عمومی آمریکا تنها توانسته صد‌ها نمونه را در روز آزمایش کند.
ابتدا، بیماران مجبور بودند منتظر نمونه‌هایی بمانند که به آزمایشگاه‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها ارسال می‌شود، اما اکنون آنها می‌توانند ظرف ۲۴ ساعت از آزمایشگاه‌های سلامت عمومی محلی‌تر نیز نتایج آزمایش خود را دریافت کنند. برآورد انجمن آزمایشگاه‌های سلامت عمومی این است که آزمایشگاه‌ها روزانه قادرند دست‌کم ۱۰ هزار آزمایش را انجام دهند.

بعد از آنکه انجمن آزمایشگاه‌های سلامت عمومی در پایان هفته گذشته اعلام کرد آزمایشگاه‌های خصوصی نیز می‌توانند وارد عمل شوند، ظرفیت آزمایش از افراد بالا رفت.

در حالی که یازده ایالت و ۲۵ شهر قوانینی را تصویب کرده‌اند که شرکت‌ها را مکلف می‌کند مرخصی استعلاجی با حقوق به کارمندان خود بدهند، تا کنون هیچ درخواستی از دولت فدرال برای این کار صادر نشده است و فعالان می‌گویند حدود ۳۰ درصد از کارگران آمریکایی هنوز فاقد چنین حقی هستند.

کارشناسان می‌گویند اگر کارگران مبتلا به‌خاطر نگرانی از دریافت نکردن دستمزد به سر کار بروند و همکاران خود را هم مبتلا کنند، آنگاه سرعت انتشار ویروس کرونا بیشتر خواهد شد.
دونالد ‌ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ابتدا فکر می‌کرد که کرونا صرفاً مشکل چین است، اما او بعداً این دیدگاه را رد کرد و آن را «حقه» سیاستمداران دموکرات خواند.

تأخیر در انجام آزمایشات گسترده باعث تشدید این نگرانی شد که ممکن است ‌ترامپ و تیمش در مقابله با شیوع این ویروس، متکبرانه عمل کرده یا عامدانه شواهد شیوع این بیماری را بنا به دلایل سیاسی پنهان کنند.

کارشناسان حوزه سلامت می‌گویند انتشار این بیماری در آمریکا به میزان زیادی به این مسئله بستگی دارد که آیا مقامات با سرعت کافی به شرایط متغیر پاسخ می‌دهند یا خیر، از جمله اینکه آیا سیاست‌های نامحبوبی نظیر منع گردهمایی‌هایی بیش از چند نفر اتخاذ می‌کنند یا خیر.

آیلوارد گفت: در نهایت، آمریکا واقعاًً به‌خاطر تهدیدات مشترک متحد خواهد شد، اما در حال حاضر آنها فرصت و زمان بسیار کمی‌دارند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما