تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۴۱۵۴۱۱
۰
plusresetminus
تازه‌های 4 خبر ویژه 15 اسفندماه
واشنگتن پست: هیچ‌کدام از راه‌های ما برای مقابله با انقلاب ایران جواب نداده است
«دیوید ایگناتیوس» ستون‌نویس و تحلیلگر مشهور آمریکایی در مصاحبه‌ای تصریح کرده روش‌هایی که دولت این کشور برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران در پیش گرفته جواب نداده است.

ایگناتیوس طی نشستی در شبکه خبری «سی‌‌بی‌اس» مدعی شده که تنش‌ها میان ایران و آمریکا باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه بوده است. او ضمن این ادعا که انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ کماکان خاورمیانه را بی‌ثبات کرده ، اذعان می‌کند:« ما طی این سال‌ها روش موثری برای مقابله با این رژیم پیدا نکرده‌ایم.»

او در ادامه به توضیح درباره روش‌های مختلفی پرداخته که دولت آمریکا ظرف ۴۱ سال گذشته علیه ایران در پیش گرفته است. ایگناتیوس می‌گوید: «روش‌های مختلفی امتحان کرده‌ایم؛ سعی کرده‌ایم سرسخت‌ باشیم و حتی طی جنگ ایران و عراق، تقریباً به نفع عراق وارد جنگ شدیم. در مذاکراتی که رئیس‌جمهور اوباما برای توافق هسته‌ای انجام داد، سعی کردیم سخاوتمندانه عمل کنیم، اما هیچ چیز جواب نداده است.»

ایگناتیوس از ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم به عنوان اقدامی در همین راستا نام برده و به ‌اشتباهات آمریکا در آن اعتراف کرده است.

او در ادامه سخنانش گفت: «شاید افراطی‌ترین کاری که انجام داده‌ایم حمله به قاسم سلیمانی استراتژیست نظامی ارشد ایران بوده که او را کشتیم. سعی کردیم همان روز یکی از معاونان کلیدی او را هم بکشیم. این اقدامی غیرمعمول بود، اما تا به امروز تبعاتی را که بسیاری...»

مجری برنامه با قطع سخنان ایگناتیوس واکنش او به شنیدن خبر ترور سردار سلیمانی را جویا شد. او در پاسخ گفت: «واکنش من وقتی که این خبر را شنیدم اول این بود که ما از یک خط قرمزی عبور کردیم. کشتن ]ترور[ یک فرمانده ارشد نظامی در یک فرودگاه غیرنظامی با حمله پهپادی، جنگ را به نقطه متفاوتی منتقل می‌کند.»

وی اضافه کرد: «نگران شدم و هنوز هم تا به امروز نگران هستم. اگر کسی فکر کند این تنها نمونه استفاده یک کشور از پهپاد برای کشتن ژنرال یک کشور مخالف خواهد بود، در ‌اشتباه است. ما مسیری را گشوده‌ایم که دیگران یقیناً پا در آن خواهند گذاشت.»

به گزارش انتخاب، ایگناتیوس همچنین از انتقام ایران بابت ترور سردار سلیمانی ابراز نگرانی کرده است. او گفت: «درباره این سؤال که آیا این اقدام بی‌ثبات‌کننده خواهد بود یا خیر، من هم مانند خیلی‌های دیگر این ترس را دارم که ایران به شکل‌هایی انتقام خواهد گرفت که مشکلات ما را بدتر خواهد کرد. تا به حال این اتفاق
نیفتاده است.»

عمو دونالد دیدی چطور شد؟!
بی‌خیالی ‌ترامپ در‌باره شیوع ویروس کرونا در آمریکا با عصبانیت مردم آمریکا و تمسخر برخی از رسانه‌های غربی روبه‌رو شد. بعد از انتشار خبر مبتلا شدن تعدادی از شهروندان آمریکا به کرونا و گزارش سازمان بهداشت جهانی که از احتمال گسترش دامنه این بیماری خبر داده بود، دونالد ‌ترامپ که در سفر هند بود به خبرنگارانی که از وی در این‌باره سوال کرده بودند گفت؛ من فکر می‌کنم که کرونا به زودی در آمریکا مهار شده و به کنترل در خواهد آمد. ‌ترامپ در حالی که ژست حقوق بشری گرفته بود گفت؛ اکنون باید به فکر کشورهای دیگر باشیم و به آنها برای مقابله با این ویروس کمک کنیم! چون  می‌خواهیم کشور‌های دیگر هم خوشبخت و در سلامت باشند. در این هنگام خبرنگاری پرسید آقای رئیس‌جمهور می‌دانند که ویروس خطرناک کرونا در کشور ایشان به سرعت در حال پیشروی است و سازمان بهداشت جهانی نیز درباره این خطر هشدار داده است؟! ‌ترامپ در پاسخ گفت؛ پس بگذارید ببینم چطور میشه، ولی من فکر می‌کنم درست میشه!

اولین اعتراض به بی‌خیالی ‌ترامپ نسبت به گسترش ویروس کرونا از سوی خانم «الک زیزار» وزیر بهداشت و خدمات دولت وی صورت گرفت؛ دولت نمی‌تواند با «ببینم چطور میشه»  به جنگ کرونا برود. آقای ‌ترامپ باید همتی بیشتر از ببینیم چطور میشه داشته باشد!

گزارش‌های بعدی از  افزایش ده‌ها برابری قیمت ماسک، دستکش یک‌بارمصرف و مایع ضدعفونی‌کننده در آمریکا خبر می‌دهد که با هجوم انبوه مردم به فروشگاه‌ها برای خرید کالای مورد نیاز و مخصوصاًًً اقلام و اجناس خوراکی همراه بوده است و مسئولان بهداشت این کشور رسماً اعلام کرده‌اند که لوازم بهداشتی موجود با میزان نیاز به این کالا فاصله زیادی دارد و این مشکل در سرعت بخشیدن به شیوع بیماری و افزایش تعداد مبتلایان و مرگ برخی از آنان نقش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

گفتنی است برخی از رسانه‌های آمریکایی با توجه به کمبود‌ها و شرایط دشوار کنونی این کشور برای مقابله با ویروس کرونا، اظهارات ‌ترامپ درباره کمک به کشورهای دیگر را به تمسخر گرفته‌اند و با‌ اشاره به سخنان وی در هند که گفته بود « صبر کنید ببینیم چطور میشه»! نوشته‌اند: عمو دونالد دیدی چطور شد؟!

سلبریتی‌هایی که نان نظام را می‌خورند و هلیم «من‌وتو» را هم می‌زنند
در پی هک شدن پیج اینستاگرام «سالومه سیدنیا» مجری و تهیه‌کننده شبکه بهایی «من‌وتو»، که برای آل‌سعود کار می‌کند تصاویری از گفت‌وگوهای وی با برخی از بازیگران و سلبریتی‌ها منتشر شده است که نشان از ارتباط عمیق او با برخی از بازیگران دارد.

رجانیوز نوشت: پس از آشکار شدن ارتباط برخی از سلبریتی‌ها با سفارت انگلیس که در ماجرای تجمع غیرقانونی در برابر دانشگاه امیرکبیر اتفاق افتاد، حالا ابعاد جدیدی از ارتباط‌ گسترده این ماشین‌های اجاره‌ای با بیگانگان منتشر شده است.

 تهمینه میلانی، پرویز پرستویی، ارژنگ امیرفضلی، رضا صادقی، علی انصاریان، شهره لرستانی و مهناز افشار از جمله سلبریتی‌هایی هستند که تصاویر چت‌هایشان با مجری شبکه سعودی من‌وتو انتشار یافته است. گفت‌وگوهایی که عمدتاًً پیرامون جمهوری اسلامی بوده نشان از بغض این جماعت نسبت به حاکمیت دارد.

در عکسی که از گفت‌وگوی تهمینه میلانی و سالومه منتشر شده، وی به صراحت به جمهوری اسلامی ایران فحاشی کرده و در نهایت منتقدین خود را ربات می‌خواند. در تصویر دیگری که از صحبت‌های سالومه و سلبریتی‌ها پخش شده، به وضوح می‌توان دید که او فیلم‌ها و عکس‌هایی را برای بازیگران ارسال می‌کند تا در صفحات مجازی‌شان منتشر کنند.

ارتباط مهناز افشار- بازیگری که مدت‌هاست به مردم ایران پشت کرده و همراه با چهره‌های ضدایرانی در شبکه‌های سعودی فعالیت می‌کند-  با مجری شبکه من‌وتو، از جمله مواردی است که در پی هک شدن پیج سالومه افشا شده است.

اما نکته جالب توجه ماجرا، گفت‌گوهای پرویز پرستویی با مجری برنامه‌های ضدایرانی است. پرستویی در بخشی از صحبت‌های خود با سالومه برای او می‌نویسد که جیره‌خوار نظام نیست و از اینکه به‌خاطر برادر شهید بودنش کارت بنیاد شهید ندارد، ابراز ناراحتی می‌کند.

پرستویی در بخش دیگری از گفت‌وگویش با سالومه، او را که اساساًً فعالیتش در راستای ضدیت با مردم ایران تعریف شده، دارای قلب پاک می‌داند و در آخر هم از تهیه‌کننده شبکه من‌وتو شماره واتس‌آپش را طلب می‌کند! درد دل‌های حامد پهلان(خواننده)، مهراب قاسمخانی و چت ارژنگ امیرفضلی با سالومه از دیگر مواردی است که در پی هک شدن پیج سیدنیا افشا شده است.

اگر این چت‌‌ها را که غالباًً ضدحاکمیتی بوده، با قانون آمریکا درباره اعطای ویزا به متقاضیان ورود به ایالات متحده مقایسه کنیم، مشخص می‌شود که بیشتر مواضع ضدحاکمیتی سلبریتی‌ها به‌خاطر چیست؟ آمریکا از متقاضیان ویزای آمریکا در سراسر جهان می‌خواهد که سابقه فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی طی پنج سال گذشته و همچنین اطلاعات بیوگرافی خود از ۱۵ سال گذشته را ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد. به عبارتی، می‌توان گفت که سلبریتی‌ها با این فرض که شاید روزی بخواهند به آمریکا بروند، در فضای مجازی مواضع ضدحاکمیتی اتخاذ می‌کنند تا در صورت لزوم، کارشان برای دریافت ویزا راحت‌تر پیش برود.

جدای از همه اینها، یقیناً سلبریتی‌هایی که با سالومه در ارتباط بوده و هستند، با علم به مواضع ضدایرانی مجری من‌وتو اقدام به چنین کاری می‌کردند.

 سالومه سیدنیا کسی بود که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، در پیج اینستاگرام خود حاج قاسم را کودک‌کش خطاب کرد و حتی در یکی از پست‌هایش چنان اهانتی به سردار دل‌ها کرد که قلم از بیانش شرم می‌کند.

تکلیف امثال مهناز افشار و تهمینه میلانی مشخص و بغض‌شان نسبت به جمهوری اسلامی ثابت شده است و طبیعی است که با چنین فردی در ارتباط باشند اما از کسی مثل پرویز پرستویی انتظار نمی‌رفت که با مجری هتاک به شهید سلیمانی این‌گونه دل داده قلوه بگیرد و در انتها شماره‌اش را برای ارتباطات بیشتر طلب کند.

مقامات بلندپایه‌ای که کرونایی شدند
طی یکی دو روز گذشته خبرهایی از ابتلای مقامات سیاسی برخی کشورها به بیرون درز کرده که، سانسور شدید آن نشان از نگرانی رهبران آن کشورها دارد. به‌عنوان مثال دیروز، «عبدالله طویل» فعال حقوق بشر اماراتی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «از یک منبع ویژه به من خبر رسیده که محمد بن‌زاید، ولیعهد ابوظبی پس از ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌برد. این موضوعی است که مقامات اماراتی آن را سانسور کرده‌اند، اما تاکنون هیچ بیانیه رسمی ‌در این‌باره منتشر نشده است.»

از ژاپن نیز خبر رسیده سرفه‌های متعدد نخست‌وزیر این کشور در پارلمان این کشور، گمانه‌زنی‌ها درباره ابتلای وی به کرونا را افزایش داده است. پایگاه خبری «چاینا دیلی» در این‌باره نوشته: «شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در جریان سخنرانی در پارلمان این کشور بارها سرفه کرد و سرفه‌های او باعث نگرانی افکار عمومی مردم ژاپن شد.» شبکه تلویزیونی الجزیره نیز با استناد به برخی رسانه‌های آمریکایی از احتمال ابتلای «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور این کشور به کرونا خبر داده‌ است. گویا  وی با یک دانشجوی آلوده به این ویروس دست داده است. پیش‌تر دونالد ‌ترامپ معاون خود را به ریاست عملیات مقابله با کرونا منصوب کرده بود!
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷