تاریخ انتشارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۱۵۰۷۳
رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آغاز تحقیق برای ساخت واکسن‌ کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایران، از تولید انبوه کیت‌های بومی تشخیص کرونا در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو ، درباره عملکرد و حمایت‌های معاونت علمی با توجه به پیک همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: معاونت علمی همپا با سایر ارکان کشور برای مقابله مؤثر با ویروس کرونا از طریق حمایت از توسعه فناوری‌های مرتبط برنامه‌های خوبی را تدارک دیده است. 
وی افزود: یکی از بخش‌های مهم حمایت، تولید انواع کیت‌های تشخیصی بیماری کرونا است که خوشبختانه ستاد توسعه فناوری معاونت علمی سعی کرده در روزهای اخیر چند شرکت فناور و دانشجویانی که در این حوزه فعال هستند را شناسایی کند. 
تولید انبوه کیت‌های آزمایشگاهی بزودی آغاز می‌شود
رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: طبیعتاً چون این کیت‌ها نیاز به تاییدیه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت دارند همکاری و تعامل بسیار نزدیکی بین معاونت علمی و وزارت بهداشت صورت گرفته که کیت‌هایی که برخی از دوستان طرح‌های اولیه پیشنهادی خود را داده‌اند سریعا در ستاد زیست فناوری مورد بررسی قرار گیرد و مراحل تولید انبوه کیت‌ها بزودی شروع شود. 

 تولید روزانه ۲۰ هزار «ماسک نانویی» توسط شرکت‌ دانش‌بنیان ​
قادری‌فر درباره تولید انواع ماسک‌های نانویی گفت: ماسک نانویی یا فیلتردار یکی از حوزه‌های پرمصرف این روزهای کشور در شرایط خاص است. خوشبختانه یک شرکت دانش‌بنیان بسیار خوب که در سال‌های گذشته در حوزه تولید ماسک نانویی N95 و N99 با حمایت و کمک معاونت علمی فعالیت داشته توانسته ظرفیت تولید را به حداقل سه برابر افزایش دهد که تقریبا روزی ۲۰ هزار ماسک نانویی در این شرکت تولید می‌شود که بتوانند سریعا افزایش مقیاس دهند که بتوانیم بخشی از نیازهای کشور را فراهم کنیم. 
وی ادامه داد: معاونت علمی سعی کرده همه نوآوری‌ها و فناوری‌هایی که توسط محقیقن، دانشمندان ایرانی و شرکت‌های استارتاپی پیشنهاد می‌شود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا بتوانیم در حوزه توسعه فناوری‌های مرتبط با ویروس کرونا به صورت جدی وارد شویم. 
 ساخت واکسن‌های MRNA علیه ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایران
رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران بحث ساخت واکسن‌های MRNA را علیه ویروس کرونا دارد که محقیقن در حال تحقیق و پژوهش هستند. 
قادری‌فر بیان داشت: وزارت بهداشت در کنار تلاش‌های همه جانبه‌ای که توسط کادر پزشکی، پرستاری و خانواده جامعه وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع و درمان بیماران مبتلا انجام می‌دهند همکاری خوبی با معاونت علمی به عنوان توسعه دهنده فناوری‌های مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده است. 
وی افزود: سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بحث ارزیابی‌های فنی را انجام دهیم و اگر کسی مدعی ساخت کیت، دارو، واکسن یا حتی سایر اقلام مورد نیاز برای مقابله  با بیماری کرونا هست را مورد حمایت جدی قرار دهیم تا ان‌شاءالله همپا با سایر ارگان‌های کشور با رویکرد و روحیه بالایی که مردم عزیزمان و اصحاب علم دارند، این بحران را با سربلندی طی کنیم. 
رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تمام شرکت‌هایی که در حال تولید ماسک، انواع شویند‌ها، مواد ضدعفونی‌کننده‌ و لباس‌های مرتبط با اتاق‌های قرنطینه هستند با تمام توان و ظرفیت به صورت سه شیفته و شبانه‌روزی در حال فعالیت‌ هستند و معاونت علمی سعی می‌کند تمام حمایت‌های خود را برای توسعه فناوری‌های  این  حوزه به کار بگیرد. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما