تاریخ انتشارجمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۱۴۹۹۵
داوطلبان آزمون های سراسری نیز مانند دیگر اقشار مردم این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا در منازل هستند و این زمان را موقعیت خوبی برای مطالعه دروس و آمادگی برای کنکور می دانند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، زمان برگزاری آزمون های سراسری سال ۹۹ مشخص است و با نگاهی به جدول زمان بندی آزمون ها متوجه می شویم که آزمون های سراسری در نیمه اول سال ۹۹ برگزار می شود که طبیعتا داوطلبان هر یک از آزمون ها این روزها در حال درس خواندن و مطالعه برای حضور خوب و قابل قبول در آزمون مقطع خودشان هستند.

اما آنچه این روزها تمام مردم ایران و به تبع آن داوطلبان آزمون های مختلف را درگیر کرده شیوع ویروس کرونا در برخی استان های کشورمان است که شرایط را برای مطالعه دروس کنکوری ها با سالهای دیگر متفاوت کرده است.
کنکور دکتری که قرار بود نهم اسفندماه برگزار شود به دلیل شیوع همین ویروس به تعویق افتاد و در روز  ۲۸ فروردین برگزار می شود بنابراین این روزها داوطلبان کنکور دکتری نیز مشغول مطالعه برای حضور بهتر در آزمون هستند.
شیوع ویروس کرونا سبب شد تا آزمون دکتری به تعویق افتاده و به آخر فروردین ماه موکول شود
آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه برگزار می شود و داوطلبان این آزمون هم زمان چندانی تا برگزاری آزمون ندارند و طبیعتا در حال آماده سازی خودشان برای حضور بهتر در آزمون هستند.
آزمون سراسری سال ۹۹ هم در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می شود که به طور معمول روزهای نوروزی روزهای طلایی برای داوطلبان این آزمون بود چرا که داوطلبان این آزمون در روزهای تعطیل نوروز از دید و بازدید خود کم کرده و در منزل مانده و به مطالعه می پردازند اما امسال گویا این داوطلبان نیز ماندن در منزل را زودتر آغاز کردند چرا که به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس و کلاس های آموزشی هم تعطیل شده و مردم سعی می کنند در خانه ها مانده و تردد نکنند بنابراین داوطلبان کنکور نیز این روزها در خانه هایشان قطعا به مطالعه دروس می پردازند.
البته از طرفی نیز این شرایط می تواند برای کنکوری ها از نظر روانی، شرایط روحی خوبی را در پیش نداشته و آن ها را با استرس مواجه کند.
در این زمینه با چند نفر از این داوطلبان تماس گرفته و درباره چگونگی مطالعه برای کنکور در روزهای تعطیلی پرسیدیم.
* روزهایی که میتواند فرصتی برای آمادگی بیشتر باشد اما شرایط روحی اجازه نمی دهد
مریم که خودش را برای کنکور کارشناسی ارشد در اردیبهشت ماه آماده می کند از شرایط خیلی راضی نیست و می گوید: اردیبهشت ماه باید در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنم، با هزاران امید و آرزو خودم را آماده کردم تا تغییر رشته داده و در رشته ای که به آن علاقمندم تحصیل کنم، البته این کار برایم سخت است زیرا باید کتاب و منابعی که با آن ها آشنایی قبلی ندارم را مطالعه کنم اما این شرایط وقتی برایم سخت تر می شود که روزم را با رفتارهای وسواسی و شستشوی مداوم دست‌هایم شروع می کنم و هر لحظه استرس مبتلا شدن به ویروس کرونا را دارم یا به مبتلا شدن اعضای خانواده ام فکر می کنم و به تنها چیزی که این روزها نمی توانم فکر کنم کنکور است.

مسیح کنکوری دیگری که روزهای پایانی دبیرستان را می گذراند و باید در کنکور ۹۹ برای ورود به آموزش عالی شرکت کند، می گوید: این روزها از این نظر که تعطیل است می تواند برای درس خواندن روزهای خوبی به شمار رود اما کلاس ها و آزمون های آزمایشی تعطیل است و از نظر روحی نیز در شرایط خوبی نیستیم و نمیتوانیم بر روی درس متمرکز شویم.
به سراغ کنکوری دیگری می رویم، با فاطمه که اتفاقا پس از تماس با او مادرش تلفن را جواب می دهد، صحبت می کنیم.
می گوید: من داخل اتاق درس میخوانم و حتی تلفن را هم پاسخ نمی دهم تا از زمان بندی مطالعاتم عقب نمانم.
فاطمه معتقد است: نباید خود را اسیر حواشی کرونا و شایعاتش کنیم بلکه می توانیم از همین روزهای پر هیاهو نیز بهترین نفع را ببریم چرا که این روزها به پایان می رسد و آنچه می ماند نتیجه ای است که از مطالعه در این روزها گرفته ایم.
زهره کنکوری دیگری است که می گوید: میخواهم بر روی دروس متمرکز شوم و از روزهای تعطیلات استفاده خوبی ببرم اما واقعا نمی توانم بر روی درس متمرکز شوم و مدام میخواهم پیگیر اخبار کرونا باشم.
طهورا یکی از کنکوری های سال ۹۹ با ابراز ناراحتی از اینکه باید در خانه بماند و نمی تواند برای مطالعه دسته جمعی و تست زنی به کتابخانه برود، می گوید: گفته اند در خانه بمانیم و به محل های عمومی نرویم به همین دلیل باید تنها درس بخوانم و از رفتن به کتابخانه محرومم، اما این هم نوعی مطالعه است که سعی می کنیم خودمان را با این شرایط هم وفق دهیم.

البته کارشناسان نیز توصیه هایی برای کنکوری ها در زمان شیوع ویروس کرونا دارند، کارشناسان به کنکوری ها توصیه می کنند پیش از هر چیز با توکل به خداوند، آرامش خود را حفظ کرده و به خطرات این ویروس فکر نکنند و فقط نکات بهداشتی را رعایت کنند.
 
 
 
سپس داوطلبان کنکور باید با تمرکز کامل به مطالعه دروس شان پرداخته و بدانند رقبایشان از این فرصت تعطیلات و ماندن در منزل برای آمادگی بیشتر بهره می برند.
کنکوری ها نباید به اخبار و شایعات توجه کنند و به مطالبی که در سایت های غیرمعتبر می خوانند اهمیت دهند بلکه فقط باید به گذر این دوران و آمادگی برای کنکور بیندیشند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲