تاریخ انتشارجمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۱۴۹۹۳
عضو خیریه همدردی هیأت ریحانةالنبی (س) گفت: این خیریه برای سومین سال، اهدای سبد کالای مواد غذایی ویژه‌ ایام نوروز را در دستور کار دارد. سال گذشته موفق شدیم ۵۰۰ سبد غذایی تهیه و شب عید میان خانواده‌های نیازمند تهرانی توزیع کنیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، مجتبی سروش‌پور، یکی از مسئولین خیریه همدردی هیأت ریحانةالنبی (س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مداحان به موضوع ورود هیأت‌ها به حوزه فعالیت‌های اجتماعی و کمک‌رسانی به مردم اشاره داشتند. خداوند متعال را بسیار شاکریم که در هیأت ریحانةالنبی (س) و با محوریت مداح اهل بیت (ع) محمدحسین پویانفر طی سه سال گذشته در بستر فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه توفیق انجام خدمت با عنوان خیریه همدردی نصیبمان شده است.

حوزه فعالیت‌های خیرخواهانه هیأت ریحانةالنبی
وی با بیان اینکه این خیریه در سه حوزه در طول سال فعال است، گفت: اولین فعالیت در زمینه رسیدگی به معیشت مردم است که در این راستا در بازه‌های زمانی مختلف مانند نوروز، ماه رمضان و ابتدای هر ماه قمری سبد کالا و یا گوشت قربانی با کمک‌های مردم تهیه و به خانواده‌های نیازمند ارائه می‌شود. دومین حوزه در بخش درمانی است که بیماران نیازمند به صورت میدانی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها توسط معتمدین هیأت شناسایی می‌شوند و با توجه به بودجه هیأت، برای رفع مشکلات مالی درمان آنان، کمک‌رسانی‌هایی صورت می‌گیرد.


سروش‌پور سومین حوزه فعالیتی خیریه را آموزش برای اشتغال‌زایی و تغییر سبک زندگی خانواده‌های نیازمند برشمرد و افزود: در این راستا فعالیت‌های بسیاری صورت می‌گیرد تا بتوانیم معیشت این‌ خانواده‌ها را به‌صورت دائمی تأمین کنیم؛ زیرا ارائه سبد کالا و کمک، مقطعی و موقتی است و اگر این‌ خانواده‌ها بتوانند با دریافت آموزش و تهیه چرخ خیاطی یا دار قالی اشتغال داشته باشند، کمک‌رسانی کامل‌تری خواهد بود.

کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند در شب عید
این عضو خیریه همدردی هیأت ریحانةالنبی (س) با بیان اینکه امسال برای سومین سال، اهدای سبد کالای مواد غذایی ویژه‌ ایام نوروز را در دستور کار داریم، افزود: در این طرح بنا داریم ۶۰ درصد نیاز تغذیه‌ای یک خانواده ۴ نفره را براساس تحقیقات صورت گرفته تأمین کنیم. بر این اساس سبدهای غذایی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان شامل گوشت، مرغ، برنج، روغن، ماکارونی، رب، قند، شکر، حبوبات و چای پیش‌بینی شده است که ان‌شاءالله با جمع‌آوری کمک‌های مردمی تهیه و توزیع خواهد شد.


اهدای سبد غذایی به ۵۰۰ خانواده در شب عید سال گذشته
وی اضافه کرد: سال گذشته در قالب این طرح موفق شدیم، ۵۰۰ سبد غذایی تهیه و شب عید میان خانواده‌های نیازمند تهرانی توزیع کنیم.


سروش‌پور گفت: خیریه ما طرح جمع‌آوری صدقات اول ماه مردم با هدف تهیه گوسفند قربانی برای نیازمندان را اجرایی می‌کند که الحمدلله در ابتدای ماه رجب با اعتماد مردم ۲۳ میلیون تومان جمع‌آوری شد و در قالب طرح دیگری نیز ۱۰ میلیون تومان برای تهیه مرغ جمع‌آوری شد که این مبالغ نیز در قالب تهیه سبد مواد غذایی شب عید نیازمندان صرف می‌شود.

 

این عضو خیریه همدردی هیأت ریحانةالنبی (س) در پایان خاطرنشان کرد: مردم برای شرکت در این امور خیر می‌توانند کمک‌های نقدی و حتی کمک‌های غیرنقدی خود را به خیریه ارائه کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲