تاریخ انتشارجمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۱۴۹۷۸
معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، میزان تخلفات روانشناسان و مشاوران کشور در سال ۹۸ را تشریح کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، حسین مصباح در گفت‌وگو ، به ارائه گزارش تخلفات روانشناسان و مشاوران کشور در سال ۹۸ پرداخت و گفت: طی سال جاری حدود ۹۰۰ فقره پرونده شکایت یا گزارش به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اطلاع داده شده است. همچنین در سال جاری سازمان روانشناسی و مشاوره حدود ۶۰۰ مورد بازرسی حضوری یا مجازی به منظور بررسی نحوه عملکرد روانشناسان و مشاوران انجام داده است که در پی آن حدود ۱۸۰ مورد (فرد یا موسسه) به سازمان احضار شدند؛ از این میان ۸۰ مورد از آنها با پذیرش اشتباهات خود متعهد به اصلاح یا توقف فعالیت خود در حوزه روانشناسی یا مشاوره شدند.
معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: همچنین حدود ۱۵ مورد اعمال مجرمانه در حوزه روانشناسی و مشاوره طی سال جاری صورت گرفته است که جرم اغلب آنها ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره کشور بدون داشتن پروانه از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده‌ است؛ پرونده این متخلفان به دادگاه ارجاع شده که برای سه مورد از آنها حکم صادر شده است. 
به گفته مصباح، جعل مدرک، ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره کشور بدون داشتن پروانه از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور (دخالت در امر غیرتخصصی)، جعل عنوان به قصد فریب مردم و ... از جمله اعمال مجرمانه در حوزه روانشناسی و مشاوره محسوب می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به تخلف موسسه «همکده» که از طریق مشاوره‌های تلفنی خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای ارائه می‌کنند، بیان کرد: بسیاری از روانشناسان و مشاوران موسسه مذکور فاقد پروانه و صلاحیت در حرفه روانشناسی و مشاوره هستند.
به گفته معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور،‌ هنوز فعالیت این موسسه متوقف نشده است اما به آنها تذکراتی داده شده و پرونده آنها در دست بررسی است و در صورت لزوم از طریق مراجع قانونی اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲