تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۴۱۴۹۵۰
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران گفت: نماز جمعه این هفته شهرستان ساری و ۱۹ شهر استان برگزار نمی‌شود.
۰
plusresetminus
لغو برگزاری نمازجمعه این هفته در ساری و 19 شهر مازندران/نمازگزاران مهر و سجاده شخصی به همراه بیاورند
حجت‌الاسلام محمد انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درخصوص آخرین اخبار در مورد برگزاری نماز جمعه در شهرهای استان اظهار کرد: با توجه به توافق فی ما بین ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با وزیر بهداشت و درمان، اصل بر روی برگزاری نمازهای جمعه در سراسر کشور گذاشته شد.

وی افزود: برگزاری نماز جمعه در برخی از شهرهای مازندران نیز براساس این توافق، با رعایت نکات و مقررات بهداشتی لازم انجام می‌شود؛ مگر آنکه از سوی وزرات بهداشت، برخی از شهرها با محدودیت یا لغو همراه شوند که این امکان در استان نیز وجود دارد.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مازندران خاطرنشان کرد: البته عدم برگزاری تنها در شهرهایی که با هماهنگی وزارت بهداشت و از سوی شورای سیاست گذاری ائمه نماز جمعه اعلام شود، نماز جمعه در آن شهرها برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود نمازگزاران، مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند و با رعایت نکات بهداشتی برای حضور در این فریضه الهی، حضور پیدا کنند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران عنوان کرد: مقرر شده است تا نمایندگانی از ادارات بهداشت ضمن حضور در نماز جمعه و نظارت بر رعایت مقررات بهداشتی، پیش از خطبه به ایراد نکاتی در خصوص پیشگیری از وقوع این بیماری در میان نمازگزاران بپردازند.

وی تصریح کرد: از بین 47 شهر استان نماز جمعه در 20 شهر مازندران اقامه نمی‌شود.

این مسئول افزود: بر اساس تصمیم اخیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور آیین عبادی سیاسی نماز جمعه 9 اسفند علاوه بر ساری در شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، قائم شهر، سوادکوه، جویبار، بابل، بابلسر، بهنمیر، فریدونکنار، آمل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر  برگزار نمی شود.

انتظاری گفت: نماز جمعه این هفته در سایر شهرستان‌ها و مناطق با رعایت اصول و مقررات بهداشتی با هماهنگی ستاد استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴