کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد

تمام بازی‌های لیگ قهرمانان به تعویق افتاد /استقلال و پرسپولیس در یک زمین مشترک به میدان می‌روند

8 اسفند 1398 ساعت 0:22

تمام مسابقات هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا با تصمیم AFC و به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.


به گزارش بلاغ، جلسه فوری کنفدراسیون فوتبال آسیا در ارتباط با شیوع ویروس کرونا و تصمیم گیری درباره بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا دیروز در کوالالامپور برگزار شد. با شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف از جمله چین، کره جنوبی، ژاپن، ایران و چند کشور حاشیه خلیج‌فارس، کشورهای مختلف خواهان به تعویق افتادن و یا لغو مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بودند. مسئولان AFC در همان ساعت اولیه جلسه دیروز خود در مورد مسابقات در شرق آسیا به جمع رسیدند و بازی‌های شرق به تعویق افتاد. سپس با کسب رضایت از طرف‌های حاضر در منطقه غرب آسیا نیز مسابقات در این منطقه هم به تعویق افتاد.

لغو هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی بود که صبح دیروز حساب رسمی باشگاه التعاون در توئیتر خود نوشت:«کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست این باشگاه عربستانی مبنی بر به تعویق‌انداختن دیدار با پرسپولیس که قرار بود دوشنبه هفته آینده برگزار شود موافقت کرده است و بنابراین زمان این بازی در آینده از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد شد. » این درخواست به دلیل شیوع ویروس کرونا به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده بود.

با لغو لیگ قهرمانان آسیا، هنوز زمان جدیدی برای ادامه مسابقات اعلام نشده است. برخی کارشناسان بر این باور هستند که این تعویق احتمالا منجر به لغو رقابت‌های امسال خواهد شد چرا که جای دادن چند هفته از مسابقات در تقویم شلوغ اردیبهشت و خردادماه آسیا تقریبا امکان ناپذیر است. البته این در شرایطی است که ممکن است مسابقات ملی پیش رو در فیفا دی فروردین نیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار بگیرد.

ماجرای برگشت تیم ملی کشتی
یکی از بزرگترین موانع بر سر برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان پیش رو، مسئله پروازها است که با توجه به موضوع کرونا شکل جدی تری به خود گرفته است. در روزهای دوازدهم و سیزدهم اسفند سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا قرار بود در امارات به مصاف حریفانشان بروند اما آخرین وضعیت پروازهای امارات به ایران و به عکس این کار را غیرممکن کرده بود.

تیم ملی کشتی ایران که برای بازی‌های قهرمانی آسیا به دهلی رفته بود به خاطر همین موضوع شرایط سختی را در بازگشت داشت. آنها سه شنبه از دهلی به مسقط رفتند تا از آنجا به تهران پرواز کنند اما مسقط به آنها اعلام می‌کند که پروازی به تهران ندارند.

تیم ملی کشتی به دوحه می‌رود و از آنجا به ایران می‌آید. اما از سه شنبه تا چهارشنبه شرایط کمی متفاوت‌تر هم شده است. چهارداور و دوخبرنگار اعزامی ایران به مسابقات که یک روز دیرتر بلیط داشتند دیروز به دوبی رسیدند اما شرکت ایرعربیا به آنها گفته که یا می‌تواند آنها را به دهلی بازگرداند و یا به مسقط پایتخت عمان ببرد. از آنجایی که مسقط نیز پروازی در حال حاضر به تهران ندارد آنها باید یک پرواز دیگر به دوحه داشته و از آنجا به تهران بیایند.

ادعای عجیب سایت سعودی
درست دقایقی پس از انتشار خبر لغو رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، یک سایت عربستانی مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نجات دادن لیگ قهرمانان آسیا از شر ویروس کرونا، تیم‌های ایرانی و چینی را از این رقابت‌ها کنار خواهد گذاشت. شیوع ویروس کرونا در کشورهای آسیایی به یک دغدغه و مشکل بزرگ برای لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شده است. لیگ قهرمانان آسیا 2020 بعد از شیوع ویروس کرونا در چند کشور بزرگ قاره از جمله چین و ایران با یک شرایط استثنایی مواجه شده است.
شبکه ورزشی اسپورت 24 اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با جدیت به کنار گذاشتن تیم‌های چینی و ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کند. این شبکه عربستانی نوشت که کنفدراسیون فوتبال آسیا کنار گذاشتن تیم‌های ایرانی و چینی را تنها راه‌حل برای نجات فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا می‌داند در غیر این صورت باید این رقابت‌ها به کلی لغو شود.

بازی آسیایی استقلال و پرسپولیس
 در یک زمین مشترک

ظواهر امر نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای این سایت عربستانی، نه تنها تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته نشده‌اند بلکه نمایندگان ایران برای رویارویی با حریفان عربستانی خود پیشنهاداتی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده‌اند. استقلال که در بازی رفت با الاهلی عربستان در کویت شکست خورده بود، برای بازی برگشت ورزشگاه زعبیل امارات را پیشنهاد داده است که AFC با این درخواست موافقت کرد.

همچنین بازی رفت پرسپولیس با التعاون که قرار بود هفته آینده برگزار شود، بعد از تعیین زمان جدید در ورزشگاه زعبیل امارات انجام می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست سپاهان برای بازی در زمین لوکوموتیو تاشکند در دیدار با النصر عربستان موافقت کرده است. بازی برگشت شهرخودرو با الهلال عربستان هم در ورزشگاه حمدبن کبیر شهر دوحه قطر برگزار می‌شود.

 


کد مطلب: 414870

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/414870/تمام-بازی-های-لیگ-قهرمانان-تعویق-افتاد-استقلال-پرسپولیس-یک-زمین-مشترک-میدان-می-روند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com