تاریخ انتشارسه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۱۴۷۴۸
مشاور ارشد سازمان لیگ فوتبال ایران گفت:‌ مدیران دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان در مورد لغو این مسابقه حق به جانب حرف می‌زنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، غلامرضا بهروان در گفت‌وگو ، در مورد اتفاقات رخ داده در بازی پرسپولیس و سپاهان که برگزار نشد، اظهار داشت: این اتفاق خیلی خوشایند نبود و باعث تأسف فوتبال‌ دوستان و اهالی فوتبال است. اکنون وارد فضایی می‌شویم که نقض غرض است. ما مسابقه برگزار می‌کنیم تا آدم‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و دوستی‌ها بیشتر شوند اما اکنون شاهد موضع‌گیری‌های بیشتر علیه یکدیگر هستیم و فضایی ایجاد شده که انگار نمی‌خواهیم در فوتبال رقابت کنیم در حالیکه زیبایی فوتبال رقابت در یک فضای امن است.
وی افزود: گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که به نظر می‌رسد باید افق دید‌مان را وسیع‌تر کنیم و گاهی برای حفظ فوتبال سالم باید از خیلی چیزها بگذریم و نگاه محدود دم‌دستی را کنار بگذاریم. وقتی خودمان را دست اتفاقات می‌سپاریم چنین شرایطی پیش می‌آید. به عقیده من همه افراد حاضر در حوزه فوتبال از تصمیم‌گیرندگان و مدیران تا دست‌اندرکاران باشگاه‌‌ها همگی باید ژرف‌نگر باشیم و نگاه دم‌دستی نداشته باشیم و فکر نکنیم فقط برای همین یک مسابقه زنده‌ایم. فوتبال یک جریان جاری و ساری و ادامه‌دار است و باید کاری کنیم که ماندگار باشیم و به سلامت و پویایی فوتبال کمک کنیم.
بهروان تأکید کرد: باشگاه‌ها واژه فرهنگی دارند و این واژه فرهنگی معنایش رفتار مدبرانه است. ما درست است که برای هواداران کار می‌کنیم اما هواداران واقعی نیز غیر از سلامت فوتبال چیزی نمی‌خواهند پس بهتر است دست از شعارهای پوپولیستی برداریم.
وی در مورد اینکه کدام تیم در برگزار نشدن مسابقه موفق‌تر بود، گفت: ما تصاویری از تلویزیون دیدیم و اکنون این پرونده دست ارکان قضایی است و آنها نیز به گزارش داور و مسئول برگزاری مسابقه اکتفا می‌‌کنند. البته به تیم‌ها و گفت‌وگوها هم استناد خواهد شد. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال همه کاری انجام دادند تا این تقویم فشرده مرتب برگزار شود اما گاهی اتفاقات غیر مترقبه مثل انتشار ویروس رخ می‌دهد پس همه باید به قانون احترام بگذاریم و بهتر است هر کسی وظیفه‌اش را به درستی انجام بدهد در آن صورت نارسایی به وجود نمی‌آید اکنون باید دید در برگزار نشدن این مسابقه چه کسانی وظیفه‌شان را به درستی انجام نداده‌اند و بعد منصفانه و منطقی برخورد کنیم. اینکه بگوییم مثلاً فینال جام حذفی با تأخیر برگزار شد و به اتفاقات ناخوشایند گذشته اکتفا کنیم توجیه‌پذیر نیست و اتفاقات جام حذفی مجوزی برای رخ دادن اتفاقات پرسپولیس و سپاهان نیست. در فینال جام حذفی هم دو تیم در ورزشگاه حضور داشتند و مقایسه این  دو بازی با هم نادرست است. نباید فقط به لحظه فکر کنیم باید نگاهی عمیق داشت. تمرین و بازی برای چه چیزی است هواداران اگر به نتایج فوتبال توجه دارند اما رفتار درست را هم می‌خواهند. اینکه همه چیز را فدای نتیجه کنیم درست نیست. تماشاگر جایگاه خودش را دارد اما جایگاه مدیریتی ما چه می‌شود به نظر می‌رسد یک تیم در برگزار نشدن مسابقه تقصیر بیشتری داشته است.
بهروان در مورد اینکه آیا این مسابقه 3 بر صفر به سود پرسپولیس خواهد شد یا نه، گفت: من از متن گزارش ناظر بازی بی‌اطلاع هستم. به هر حال هر دو طرف صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند و مدیران هر دو باشگاه نیز به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار حق به جانب آنها است هیچکس نمی‌گوید ما کوتاهی داشته‌ایم. به هر حال ارکان قضایی در مورد این پرونده تصمیم‌گیری خواهند کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما