تاریخ انتشارسه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۱۴۷۴۱
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: دولت فعلی نوعی فراموشی نسبت به دانشگاه‌ها داشته و این رویکرد برای برون رفت مشکلات در بخش اقتصادی و سایر بخش‌ها وجود دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، یعقوب فتح‌اللهی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو ، درباره میزان بودجه اختصاص یافته سال ۱۳۹۹ به این دانشگاه گفت: با توجه به افزایشی که در دستمزد و حقو‌ق‌ها وجود دارد روی هم رفته تقریبا بودجه سال ۹۹ با بودجه سال قبل برابری می‌کند. 
افزایشی در بودجه دانشگاه‌ها رخ نداده است
وی افزود: بودجه سال قبل دانشگاه تربیت مدرس ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال به رغم اینکه حقوق کارکنان و پرسنل هم متناسب با مصوبه دولت تا ۲۰ درصد به صورت متوسط خواهد بود؛ بنابراین افزایش خاصی در بودجه دانشگاه‌ رخ نداده و با این افزایش در بودجه نیروی انسانی می‌توان گفت در بخش‌های پژوهشی بسیار ضعیف عمل شده است. 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: دولت فعلی نوعی فراموشی نسبت به دانشگاه‌ها داشته و این رویکرد دولت برای برون رفت از مشکلاتی در بخش اقتصادی و سایر بخش‌ها وجود دارد.
بالا رفتن قیمت مواد و ابزارهای تحقیقاتی دانشگاه‌ها 
وی افزود: با توجه به اینکه در بخش تامین لوازم، مواد پژوهشی، دستمزد و مسائل دیگری که پیش آمده و قیمت مواد و ابزارهای تحقیقاتی چند برابر شده سایر اقلامی که پژوهش از پایگاه‌های اطلاعات علمی و سایر امور نیاز دارد همه با قیمت سرسام‌آوری در بازار عرض می‌شود و دولت در برنامه‌ریزی‌های خودش به بودجه دانشگاه‌ها توجه کافی و وافی نداشته است. 
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس افزود: برای سال بعد با همین رویکرد پیش  می‌رویم. توجه به دانشگاه‌ها و تامین بودجه کافی و پایدار برای دانشگاه‌ها به نحوی که بتوان کار اساسی برای تحول اقتصادی در ایران انجام داد از وظایف اساسی دولت است. 
فتح‌اللهی در پایان گفت: دولت باید در شرایط خاص و عادی دانشگاه‌ها را سرلوحه خود قرار دهد به طوری که در طی دولت‌های متمادی این سرلوحه بودن را ندیده‌ایم. برای رسیدن به استقلال،‌ آزادی و یک جمهوری اسلامی قوی و مستحکم دانشگاه‌ها باید سرلوحه کار باشند. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷