تاریخ انتشارسه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۴۱۴۷۲۲
با هماهنگی انجام شده با ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد در مبادی ورودی استان پایگاه ها و گیت های تست کرونا دایر شود، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر مازندران مسئولیت برپایی أین کمپ ها را برعهده دارند.
۰
plusresetminus
راه‌اندازی پایگاه‌های تست کرونا در ورودی مازندران/شهرداری‌ها مکلف به ضدعفونی خودروهای حمل و نقل عمومی شدند
به گزارش بلاغ، احمد حسین‌زادگان در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان اظهار کرد: پایگاه‌های تست کرونا در ورودی استان مازندران ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ورود مسافران احتمالی با توجه به تعطیلات تعریف شده در این ایام به دلیل بیماری کرونا، تصریح کرد: توصیه ما به مردم و مسافران این است که در صورت امکان به مازندران سفر نکنند.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: از امروز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر تست کرونا از مسافران گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: توجه به رعایت بهداشت عمومی از درخواست‌های جدی از فرمانداران بوده است،برگزاری هرگونه همایش، جشنواره، نمایشگاه و رویدادهای عمومی تا اطلاع ثانوی در مازندران ممنوع است.

حسین‌زادگان خاطر نشان کرد: مدارس تا اطلاع پایان هفته تعطیل است، تیمی از فرمانداری،بهداشت، تعزیرات بر نحوه توزیع و عرضه مواد غذایی نظارت شود.

استاندار مازندران درباره تامین ماسک که این روزها دغدغه جدی در استان است، گفت: مقرر شد از امروز ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار داروخانه‌ها برای توزیع در اختیار مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل صمت موظف شد بر روند بهداشت عمومی اصناف نظارت کند و آگاهی های لازم را به بازار ارایه کند، نقل و انتقال پول در بازار هم باید با رعایت نکات بهداشتی انجام شود و هتل‌ها، اماکن اقامتی و پذیرایی،کافه ها و تالارها به لحاظ بهداشتی مورد بازرسی جدی مراکز بهداشت و درمان و صمت قراربگیرند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی محیط های ورزشی واستخرها تعطیل خواهند بود، ادامه داد: اماکن مذهبی هم با نظارت اوقاف مدیریت شوند و فعلا محل حضور پرتعداد مردم نباشند.

وی از مسافران خواست تا اطلاع ثانوی به مازندران سفر نکنند، بهترین مکان برای دور شدن از خطرات کرونا پرهیز از ترددهای غیر ضروری است.

حسین زادگان با اعلام اینکه اقلام بهداشتی در داروخانه ها نیز تامین شده است تا کمبودی در این زمینه نداشته باشیم، افزود: دستگاه های اجرایی و حتی خصوصی به دلیل تعطیلی مهد کودک ها زمینه دورکاری مادران دارای فرزند زیر شش سال را اجرایی کنند.

این مسئول تصریح کرد: شهرداری های استان مکلف هستند تا ضدعفونی خودروهای حمل و نقل عمومی را مورد توجه جدی قرار دهند و با تبلیغات شهری زمینه آگاهی شهروندان را ارتقا بخشند.

وی گفت: بانک ها و شرکت ملی پالایش و پخش نفت را مکلف هستند تا اصول بهداشتی بانک ها ،عابر بانک ها و جایگاه های عرضه سوخت را مورد توجه جدی قرار دهند.
 
هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز درباره سفرهای غیرضروری مازندرانی ها به استان های دیگر و ساکنان نقاط دیگر ایران به این استان هشدار داد.

سید عباس موسوی به مردم توصیه کرد که به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹در برخی از شهرهای شمالی ٬‌ از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز کرده و به توصیه های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در این خصوص توجه کنند.

وی افزود : مردم باید نسبت به این وضعیت، مراقبت های دقیق و پیشگیرانه را به عمل آورند چراکه تنها راه مقابله با این ویروس، فعلا پیشگیری است.

موسوی با اشاره به این که برای کنترل این بیماری همراهی مردم ضروری است ، گفت: از آنجائی که چندین مورد از افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در مازندران مشاهده شده است و تجهیزات پزشکی این استان برای پاسخگویی با این بیماران بسیج شده است ، لذا مسافران عزیز سعی کنند تا زمان دیگری را برای آمدن به مازندران در نظر بگیرند. در ضمن از هم استانی های عزیز هم انتظار داریم تا برای همراهی در کنترل این ویروس از سفر های غیر ضروری به استان های دیگر اجتناب کنند.

این مسئول ادامه داد: اصلی‌ترین و موثرترین راه برای مبارزه با کرونا ویروس جدید، انجام اقدامات پیشگیرانه و قطع زنجیره انتقال است.

وی همچنین بر لزوم رعایت بهداشت فردی به‌عنوان شاه‌کلید پیشگیری از ابتلا به کرونا تأکید کرد و ادامه داد: شست و ‌شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون و رعایت نکات پیشگیرانه در مواجهه با افراد دارای علامت می‌تواند بهترین راهکار در مبتلا نشدن به کرونا ویروس باشد.

موسوی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک برای عموم مردم ضرورت ندارد و این مهم تنها برای همکاران بخش‌های درمان که با بیماران سر و کار دارند، یا افرادی که با فرد بیمار در ارتباط هستند ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگر سخنان خود به مردم توصیه کرد ،‌ از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و به توصیه های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در این خصوص توجه کنند.

*راههای پیشگیری از ابتلا به عفونت کروناویروسی جدید (بیماری کووید۱۹)

· در هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با استفاده از دستمال کاغذی یا قسمت داخلی آستین لباستان بپوشانید.

· از دست زدن به دهان، بینی و چشم ها با دستان آلوده خودداری کنید.

· از روبوسی و دست دادن با افرادی که دچار علائمی شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، خودداری کنید.

· به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون بشوئید و یا با استفاده از ضدعفونی کننده های حاوی الکل تمیز کنید.

· از انداختن آب دهان در اماکن عمومی خودداری کنید.

· افراد سالم که سرفه یا عطسه ندارند، نیازی به استفاده از ماسک ندارند و تنها در صورتی که از یک فرد بیمار دارای علائمی شبیه آنفلوآنزا و سرماخوردگی نگهداری می کنند، باید ماسک بزنند.

· در صورتی که تمایل دارید از ماسک استفاده کنید، مطمئن شوید که دهان و بینی شما را به طور کامل بپوشاند.

· تا زمانی که از یک ماسک استفاده می کنید به قسمت جلوی آن دست نزنید.

· ماسک های تنفسی یکبار مصرف هستند و نباید از آنها به مدت طولانی استفاده کنید.

· بعد ازهر بار استفاده از ماسک، فورا آن را از قسمت پشت گوشتان بردارید و در یک سطل زباله درب دار بیندازید و دستهایتان را بعد از برداشتن ماسک به طور صحیح بشوئید.

· اگر دچار تب یا سرفه هستید و به سختی نفس می کشید، در اسرع وقت به پزشک خانواده خود مراجعه کنید.

· در هنگام مراجعه به پزشک، مراقبین سلامت و کارشناسان بهداشتی، سابقه مسافرت یا تماس با افراد دارای بیماری را به آنها اطلاع دهید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲