تاریخ انتشاردوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۴۱۴۶۸۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با تأکید بر عدم ثبت حتی مورد مشکوک به کرونا در این شهرستان گفت: نباید کاری کنیم که مردم بترسند، نباید طوری اطلاع‌رسانی کنیم که سبب ترس و وحشت مردم شود بلکه باید التهاب را در جامعه از بین ببریم و باید کمک کنیم مردم با رعایت اصول بهداشتی در آرامش باشند تا بتوانیم مشکلات را کنترل کنیم.
۰
plusresetminus
اثری از بیماری کرونا در نکا وجود ندارد/ لزوم جلوگیری از ایجاد ترس و التهاب در جامعه
علیرضا خانجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اخبار منتشر شده راجع به بیماری کرونا بیان کرد: هدف اصلی ایجاد آرامش در جامعه است به خاطر اینکه همه ساله در فصل پاییز و زمستان درگیر بیماری‌های ویروسی مثل آنفلوآنزای خوکی و سرماخوردگی هستیم و امسال نیز کرونا آمده است.

وی افزود: تاکنون هیچ مورد از ابتلا به کرونا ویروس جدید در شهرستان نکا گزارش نشده است و تنها راه مقابله با این بیماری آموزش‌های لازم و رعایت نکات بهداشتی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا در ادامه خاطرنشان کرد: این بیماری از خطر بالایی برخوردار نیست اما آنچه خیلی مهم است میزان بالای سرایت و آسان بودن ابتلای افراد به آن است.

این مسئول تنها راه شکست دادن این شیوع را مشارکت و همکاری مردم دانست و اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد این است که شایعه‌سازی نکنیم و به مردم آموزش دهیم که این شایعه‌سازی موجب هجوم مردم برای خرید ماسک و وسایل نظافت فردی می‌شود.

وی گفت: این حجم ناگهانی تقاضا باعث می‌شود این وسایل کم شود و ایجاد نگرانی کند اما با گشت‌ها و پایش‌ها کنترل می‌کنیم که وسایل مورد نیاز مردم به طور کامل در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

دبیر کارگروه سلامت شهرستان نکا یکی از راه‌های بسیار مهم انتقال بیماری را دست دادن و روبوسی کردن برشمرد و اذعان کرد: می‌توان از این بیماری به راحتی پیشگیری کرد، کسانی که علائم ندارند از ماسک استفاده کنند حتی اگر ماسک ندارند از لباس خود استفاده کنند که موقع عطسه کردن ویروس منتشر نشود.

وی ادامه داد: مایع دستشویی و صابون برای شست‌وشو کافی است، البته در مکان‌های پر تردد ضد عفونی کردن دستگیره‌ها نیز ضروری است.

خانجانی تصریح کرد: نباید کاری کنیم که مردم بترسند، نباید طوری اطلاع‌رسانی کنیم که سبب ترس و وحشت مردم شود بلکه باید التهاب را در جامعه از بین ببریم و باید کمک کنیم مردم با رعایت اصول بهداشتی در آرامش باشند تا بتوانیم مشکلات را کنترل کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با اشاره به اینکه در شهرستان هم بیمارستان‌ها و هم شبکه بهداشت و شرایط برای مقابله احتمالی بیماری فراهم شده و مشکلی وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: از طریق تعزیرات و گشت‌هایی که در مکان‌های فروش وجود دارد مراقبت می‌شود تا سودجویی صورت نگیرد.

این مسئول استفاده از مایعات و آب میوه‌های طبیعی و اسپند دود کردن را موثر دانست و گفت: آنچه سبب افزایش ایمنی بدن شود هم میزان تأثیر این بیماری را کاهش می‌دهد و باید از تجمعات غیر ضرور و فروش شیرینی و خوراکی‌های غیر بهداشتی خودداری شود.

وی اضافه کرد: به صنف نان‌های شیرمال نیز تذکر داده شده تا در استفاده از مواد رنگی و سایر شیرینی‌ها موارد بهداشتی را رعایت کنند چراکه برخی از شیرینی فروشی‌ها و آشپزخانه‌ها در لیست پلمپ هستند که در صورت عدم رعایت و ادامه روند فعلی پلمپ خواهند شد.

خانجانی متذکر شد: باوجود اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در نکا نداشته‌ایم اما تدابیر لازم برای مقابله احتمالی و کنترل آن در نظر گرفته شده و به صورت کامل آمادگی مواجهه با آن وجود دارد هرچند این بیماری فقط قدرت سرایت بالایی دارد و از نظر قدرت اثرگذاری بسیار ضعیف و قابل درمان قطعی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲