کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارزانی کم‌سابقه محموله‌های نفتی پرطرفدار برای هندی‌ها

5 اسفند 1398 ساعت 16:00

شرکت‌های پالایش نفت هندی در پی شیوع ویروس کرونا که تقاضای چین برای خرید نفت را کمتر کرده، گریدهای نفتی پرطرفداری را خریداری می‌کنند که قیمت برخی از آنها حداکثر ۱۵ درصد ارزان‌تر شده است.



به گزارش بلاغ، پالایشگاههای چینی پس از شیوع ویروس کرونا که به تقاضای داخلی برای سوخت ضربه زد، تولیدشان را حداقل ۱.۵ میلیون بشکه در روز معادل بیش از ۱۰ درصد در فوریه کاهش دادند.
پالایشگاهها در هند که سومین واردکننده بزرگ نفت جهان است به دلیل نرخهای حمل بار بالاتر، به ندرت فرصت خرید گریدهای نفتی مناسبی از مناطقی مانند مدیترانه و آمریکای لاتین را پیدا می‌کنند. با این حال نرخهای حمل محموله‌های نفتی از زمان شیوع ویروس کرونا و همچنین اقدام اخیر آمریکا در رفع تحریمها علیه شرکت کشتیرانی چینی کاسکو، حدود نیمی کاهش پیدا کرده است.
شرکت بهارات پترولیوم یک میلیون بشکه نفت ساپینهوا و سی پی سی مدیترانه را در آوریل دریافت خواهد کرد.
قیمتهای نفت خاورمیانه، روسیه، غرب آفریقا و برزیل که همگی گریدهای محبوب خریداران چینی بودند، در ماه میلادی جاری کاهش پیدا کرده‌اند.
عرضه فراوان نفت خام به خریداران دیگر اجازه داده است به خرید محموله‌های نفت با قیمتهای ارزان بپردازند. البته برخی از پالایشگاههای چینی هم به دنبال خرید ارزان نفت هستند.
بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای ملی نفت در چین گریدهای مدیوم و همچنین نفت سنگین زیادی از خاورمیانه خریداری می‌کنند در حالی که پالایشگاههای مستقل گریدهای شیرین مدیوم تا سنگین وارداتی از آمریکای لاتین و آفریقا را پالایش می‌کنند.
 


کد مطلب: 414679

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/414679/ارزانی-کم-سابقه-محموله-های-نفتی-پرطرفدار-هندی-ها

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com