تاریخ انتشاريکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۱۴۵۸۶
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه شهرداری برای سال آینده مطابق با لایحه ارسالی ۳۰ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق، رقم آن به ۳۱ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، حسن رسولی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: خدمت دست اندکاران انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خسته نباشی می‌گویم و صرف نظر از کیفیت فرآیند اجرای قانون انتخابات که بحث‌های فراوانی دارد به آن دسته از منتخبین مردم که در دوره اول موفق شدند به مجلس راه یابند تبریک می گویم و  امیدوارم برای اداره کشور در شرایط معیشتی سخت مردم توان پیگیری لازم را داشته باشند.
وی در خصوص کلیات بودجه شهرداری تهران در سال آینده گفت: بودجه سال ۱۳۹۸ که اولین سال برنامه سوم توسعه تهران است ۱۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان بود براساس جدول منابع و مصارف مصوب برنامه سوم مقرر شد شهرداری در برنامه پنج ساله حداقل به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان تامین منابع کند. از آن جا که تصویب برنامه به طول انجامید شهرداری لایحه متمم سال ۹۸ را تهیه و به شورا ارسال کرد تا  فاصله بودجه امسال نسبت به برنامه سوم بیشتر نشود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: براساس لایحه متمم، رقم دقیق بودجه سال ۹۸ شهرداری به ۲۴ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی تاکید کرد: بودجه شهرداری برای سال ۹۹ مطابق با لایحه ارسالی ۳۰ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رقم آن به ۳۱ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت و معتقدیم این عدد با اصول حاکم در نظام بودجه ریزی همچون تحقق پذیری، واقع بینی ، انعطاف پذیری و سایر بایسته‌های نظام بودجه ریزی تطابق دارد.
رسولی با بیان این که در بودجه سال ۹۸ سهم درآمدهای پایدار به ۳۷ درصد افزایش یافت افزود: رقم بودجه سال آینده نسبت به بودجه مصوب اولیه سال ۹۸ ، ۶۶ درصد و نسبت به متمم بودجه ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این که ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰۴ پروژه اولویت دار محور تحقق پذیر شهرداری در سال‌های آینده در بودجه سال ۹۹ لحاظ شده است، افزود: در اجرای راهبرد شورای پنجم با هدف کاهش بودجه هزینه‌ای و افزایش بودجه سرمایه‌ای، سهم بودجه سرمایه‌ای به ۴۷ درصد افزایش و سهم بودجه هزینه‌ای به ۲۴ درصد کاهش یافته است.
رسولی با بیان این که ۸۰۰ میلیارد تومان کمک به حوزه منابع انسانی در بخش هزینه‌ای در سال ۹۹ در نظر گرفته شده است گفت: با این رقم امکان خارج شدن حدود ۳۰ هزار نفر از کارکنان شهرداری از طریق بازنشستگی در موعد مقرر ، بازنشستگی پیش از موعد و تشویقی فراهم می‌شود.
وی افزود: در بند دوم ماده واحده مقرر شده شهرداری با هدف تحقق و تعامل و تحقق پذیری بودجه در صورت مواجه شدن با افزایش یا کاهش احتمالی میزان تحقق منابع درآمدی لایحه متمم بودجه را تا قبل از پایان شش ماه اول به شورای ارائه کنند.
وی تاکید کرد: پیش از ارقام درآمد و هزینه‌ای بودجه قدرت خرید بودجه مصوب اهمیت دارد. براساس اعلام مرکز آمار ایران تورم نقطه‌ای دی ماه سال ۹۷ و دی ماه سال ۹۸ ۳۶.۸ درصد است. در صورت تداوم این وضعیت چنانچه رقم درآمدی ۳۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد بودجه سال آینده قدرت خرید رقم ۲۴ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان سال ۹۸ را دارا خواهد بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴