کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حماس: عباس دست مقاومت را در کرانه باختری باز بگذارد/تهدیدات اسرائیل ما را نمی‌ترساند

4 اسفند 1398 ساعت 15:10

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی گفت که تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه مقاومت و نوار غزه در راستای رقابت‌های انتخاباتی میان احزاب این رژیم برای راهیابی به پارلمان است.



به گزارش بلاغ، محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با خبرگزاری "فلسطین الیوم الأخباریه" اظهار کرد که تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ترور یکی از رهبران مقاومت در چارچوب رقابت‌های انتخاباتی میان احزاب اسرائیل با نزدیک شدن موعد انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) است اما حماس این تهدیدات را جدی می‌گیرد.
وی افزود: اسرائیل بر پایه تجاوزگری بنا شده است و همه سران این رژیم با تروریسم و قتل فلسطینی‌ها تغذیه می‌شوند. تهدیدات آنها با نزدیک شدن انتخابات کنست افزایش یافته است، با این وجود ما آنها را جدی می‌گیریم؛ چراکه رژیم اشغالگر با علم به اینکه ما از آن و تهدیداتش باکی نداریم، ممکن است این تهدیدها را با خیانت عملی کند.
الزهار در پاسخ به سؤالی درباره انتقال تهدیدات مستقیم اسرائیل از طریق هیئت امنیتی مصر گفت: ما معمولاً نیازی به کسی نداریم که تهدیدات اسرائیل را به ما منتقل کند؛ چراکه رژیم اشغالگر هر لحظه تجاوز خود را علیه ما انجام می‌دهد و کمتر روزی است که بدون تجاوز اسرائیل سپری شود.
وی با اشاره به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر دستیابی به توافقات جدید میان حماس و اسرائیل از طریق میانجیگری قطر و مصر، تأکید کرد که مقاومت توافقنامه آتش‌بس جدیدی را با رژیم اشغالگر امضا نکرده اما مقاومت به وسیله‌های مختلف درصدد تحت فشار قرار دادن رژیم اسرائیل است تا آن را ناگزیر به عمل به تعهداتش در قبال نوار غزه کند؛ چراکه اسرائیل جز زبان زور زبان دیگری را نمی‌فهمد. معادله موجود میان ما و رژیم اشغالگر آنگونه که برخی‌ها تبلیغ می‌کنند بر پایه آتش‌بس در مقابل آتش بس نبوده، بلکه آتش‌بس و آرامش در مقابل تعهداتی است که این رژیم را ناگزیر به کاهش محاصره می‌کند.
عضو دفتر سیاسی حماس درباره ادامه تلاش‌های مردمی و گروه‌های فلسطینی برای به شکست کشاندن معامله قرن نیز اظهار کرد: مقاومت فلسطین در مقابل هر طرحی که به دنبال از بین بردن مسأله فلسطین است تسلیم نخواهد شد و فلسطینی‌ها از طریق برنامه فراگیر مقاومت خواهند توانست تلاش‌های آمریکا و رژیم اشغالگر را برای از بین بردن مسأله فلسطین به شکست بکشانند.
الزهار همچنین افزود: هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل در کرانه باختری اشغالی خطری بزرگ برای مسأله فلسطین محسوب می‌شود و این هماهنگی مانعی بزرگ در مسیر مبارزه با رژیم اشغالگر اسرائیل است. این هماهنگی امنیتی که در چارچوب آن اطلاعات امنیتی از مقاومت رد و بدل می‌شود خطرناک‌تر از اشغالگری است، چراکه اگر رژیم اشغالگر اطلاعاتی در اختیار نداشته باشد نمی‌تواند خطری برای مقاومت در کرانه باختری ایجاد کند.
وی در ادامه هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و اسرائیل را خیانتی به خون شهدا، مجروحان و اسیران فلسطینی دانست.
الزهار از محمود عباس خواست که دست مقاومت را در کرانه باختری باز گذاشته و به همکاری امنیتی با اسرائیل پایان دهد.
این مقام فلسطینی در پایان درباره تأخیر سفر هیئت جنبش فتح به نوار غزه نیز تأکید کرد: متأسفانه ترکیب این هیئت بیانگر اهداف عباس برای آشتی است و متأسفانه شخصیت‌هایی وجود دارند که اگر در رأس این هیئت قرار بگیرند نشان می‌دهد که محمود عباس قصد و نیت واقعی برای پایان دادن به اختلافات ندارد.
 


کد مطلب: 414583

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/414583/حماس-عباس-دست-مقاومت-کرانه-باختری-باز-بگذارد-تهدیدات-اسرائیل-نمی-ترساند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com