تاریخ انتشارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۱۴۵۸
به شدت مخالف افزایش قیمت خودروها هستم. اگر قرار باشد قیمت خودرو افزایش یابد باید اتفاق و تغییری رخ داده باشد. چه اتفاقی افتاده است که قیمت خودرو بخواهد افزایش یابد؟ مردم که مجبور به استفاده از خودروهای داخلی هستند! چه خدمات برتری را خودروسازان ارائه می دهند که بخواهند قیمت ها را افزایش دهند.
۰
plusresetminus
بلاغ به نقل از تابناک، سال‌هاي ابتدايي دهه ۹۰ همواره در خاطرات صنعت خودرو خواهد ماند.
مشکلاتي که در چند سال اخير گريبان اين صنعت را گرفت در نوع خود بي‌نظير بود؛ تورم و فربه گي بيش از حد اين صنعت، کاهش ميزان بهره‌وري‌اش، فاصله شديد ميان ميزان توليداتش از مقياس‌هاي اقتصادي‌اش و سرانجام عدم رضايت مردم از کارکرد اين صنعت.
اما با به نظر می رسد که هنوز راه برای عبور از این بحران زیاد است چرا که در استانه سال جدید نیز با افزایش نرخ برخی از خدمات دولتی و همچنین برخی کالاهای اساسی خودروسازان کشور قصد افزایش قیمت خودرو را دارند، این نگرانی در بین مسئولین وجود دراد که بار دیگر افزایش نرخ خودرو باعث نارضایتی مردم شود.
هنوز از سوی دولت یازدهم برنامه ای برای بهبود معیشت مردم اعلام نشده است و تا کنون اقدامات این دولت بر خلاف انتظار مردم در جهت تامین منابع مالی و کسری های بودجه ای بوده، در حالی که وعده های زمان انتخابات چیزی غیر از آن بود که اکنون اجرا می شود.
بهروز نعمتی عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با تابناک در مورد اظهارات چند وقت اخیر خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودرو گفت: من به شدت مخالف افزایش قیمت خودروها هستم. اگر قرار باشد قیمت خودرو افزایش یابد باید اتفاق و تغییری رخ داده باشد. چه اتفاقی افتاده است که قیمت خودرو بخواهد افزایش یابد؟ مردم که مجبور به استفاده از خودروهای داخلی هستند! چه خدمات برتری را خودروسازان ارائه می دهند که بخواهند قیمت ها را افزایش دهند.
نماینده مردم اسد آباد در مورد این بهانه خودروسازان که افزایش قیمت قطعات خورو باعث افزایش قیمت تمام شده خودروها شده است، گفت: خودروسازان رقابت پذیری را رعایت نمی کنند. کدام صنعت را داریم که ورودی های و محصولات خارجی را ببندیم و بعد قیمت را هر گونه بخواهیم برای محصولات داخلی تعیین کنیم؛ خدمات ندهیم و محصول را چند برابر قیمت بفروشیم؟
وی افزود: خودروهای ساخت داخل در مقایسه با خودروهای مشابه خارجی قیمت بالایی دارند. خودروسازان و قطعه سازان باید به دنبال کاهش هزینه سربار خود باشند نه اینکه دستشان در جیب مردم باشد. هر کجا کم می آورند قیمت را افزایش می دهند. مسائل حاشیه ای خودروسازی داخلی کجا رفته است؟ قیمت تمام شده خودروهای خارجی بسیار پایین تر از تولیدات داخلی است و خودروسازان ما از نظر قیمت به هیچ عنوان قابل رقابت با آنها نیستند. اگر تعرفه ها برداشته شود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ دیگر حتی یک نفر هم خودروهای داخلی را نمی خرد. در حال حاضر با فشار تعرفه خودرهای داخلی به مردم تحمیل می شود. حتی با همه شرایط موجود دلیلی وجود ندارد که بخواهند قیمت خودرو را افزایش دهند.
این نماینده در مورد نیروی مازاد خودروسازان و اینکه باید نیروهای خود را تعدیل کنند، گفت: خودروسازان ما نیروی مازاد ندارند. خودروسازان داخلی زیر ۵۰ درصد ظرفیت کار می کنند به این دلیل که نمی توانند بازار را کنترل کنند. به این دلیل که خدمات مناسبی نمی دهند و مسائل داخلی خود را حل نکرده اند و بدون شک با این شرایط نمی توانند پاسخگوی پرسنل خود باشند. باید با تمام ظرفیت کار کنند. اما وقتی پول قطعه ساز را مدتها نمی دهند چگونه می خواهند تعامل کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴