تاریخ انتشاريکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۱۴۵۶۰
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: با همکاری شرکت‌های تولیدکننده داخلی در کنار قرارگاه خاتم در چند سال اخیر، از خروج هفت میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.
۰
plusresetminus
صرفه‌جویی 7 میلیارد دلاری با تکیه بر توان داخل محقق شد
به گزارش بلاغ، سعید محمد دیروز در نمایشگاه رونق تولید که به همت قرارگاه خاتم و با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بیش از 500 شرکت تولید‌کننده داخل در مصلای تهران برگزار گردید، اظهار کرد: جمعا حدود هفت میلیارد دلار طی چند سال اخیر با همکاری شرکت‌های داخلی از خروج ارز جلوگیری شده است.

وی گفت: قرارگاه خاتم در کنار سایر دستگاه‌های فعال در عرصه تولید در بخش نفتی مهندسی توانسته است خودکفایی در توسعه زیرساخت‌ها را دنبال کند و رونق تولید را به ظهور برساند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود: امروز پنج هزار شرکت خصوصی در کنار قرارگاه خاتم زنجیره ارزش را خلق کردند و این نمایشگاه با حضور 500 شرکت برگزار می‌شود. محمد با تاکید بر اینکه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست و چتر حمایتی بر سر بخش خصوصی دارد، گفت: 100 شرکت دانش‌بنیان محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. در حوزه‌های مترو، ICT‌، ریلی و همچنین داخلی‌سازی 70 درصد تجهیزات پالایشگاه ستاره خلیج فارس و فاز 16 پارس جنوبی مواردی است که در حوزه این نمایشگاه قابل تعریف است.

وی همچنین با اشاره به فشار اقتصادی دشمن گفت: رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را راه برون‌رفت کشور از مشکلات تبیین کردند و فرمودند تنها راه نجات کشور این است که قوی شویم. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا یادآور شد: تاثیر رونق تولید در بیانات رهبر انقلاب تحول در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور و بالا رفتن ارزش پول ملی و کاهش تورم است.

محمد ادامه داد:‌ امروز در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم و رهبر انقلاب اصلاح ساختار بودجه کشور و قطع بودجه از درآمد فروش نفت را معرفی کردند.

وی گفت:‌ ضرورت دارد جاذبه بخش رقیب تولید‌کننده که موجب می‌شود منابع مالی به سمت تولید نیاید کاهش یابد و با مالیات‌ستانی از بخش‌های سوداگری با افزایش هزینه‌ها منابع خود را به سمت تولید بیاوریم.

این مسئول اظهار داشت:‌ خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری و استفاده از سرمایه آنها در گردش تولید امری ضروری است.

محمد گفت:‌ تسهیل در صادرات غیرنفتی از خواسته‌های بخش تولید برای رونق بخشیدن به این عرصه است.

وی  ادامه داد: ‌درخواست ایجاد شرایط مکانیزم تهاتر و پیمان‌های پولی دو و چند جانبه، استفاده از رمزارزها و اصلاح سیستم پیمان‌سپاری ارزی برای عبور از تحریم‌ها مهم است.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴