تاریخ انتشارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۱۴۵۰۴
همزمان با پایان رای گیری و شمارش آرا در حوزه های انتخابیه مختلف مازندران، نتایج انتخاب مردم به سرعت و دقت منتشر و پرونده انتخابات یازدهم مجلس در مازندران بسته شد.
۰
plusresetminus
تازه نفس‌ها راهی بهارستان شدند+ اسامی و تعداد آرا / شور مازندرانی‌ها در اولین انتخابات «گام دوم»
به گزارش بلاغ، از ساعت ۸ روز دوم اسفند رأی گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بیش از 3 هزار و 80 صندوق اخذ رأی در مازندران آغاز شد و طبق قانون تا ساعت ۱۸ ادامه داشت اما با توجه به استقبال پرشور مردم زمان اخذ رأی تا ساعت 23 تمدید شد.

128 نامزد در 9 حوزه انتخابیه برای رسیدن به  12 کرسی در مجلس شورای اسلامی با هم رقابت کردند .

حدود 57 هزار نفر اعم از نیروهای نظارتی ، اجرایی ، امنیتی و بازرسی کار برگزاری انتخابات مجلس یازدهم را در این استان بر عهده داشته اند.

2 میلیون و 434 هزار و 455 نفر واجدان شرایط رای دادن در استان مازندران بودند  که از این تعداد 114 هزار نخستین بار حضور در پای صندوق اخذ رای را تجربه کردند.

نتایج نهایی آرای 9 حوزه انتخابیه مازندران:

غلامرضا شریعتی منتخب مردم شرق مازندران شد

با پایان بافتن انتخابات، نتایج رسمی شمارش آرا اعلام و "غلامرضا شریعتی اندراتی" نماینده منتخب مردم حوزه انتخابیه شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی شد.

براساس ستاد انتخاباتی حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه، در مجموع ۱۲۳ هزار و ۹۷۵ رأی از این حوزه انتخابیه اخذ و "غلامرضا شریعتی اندراتی" بعنوان نماینده این حوزه در مجلس با آرای مردم انتخاب شد.

طبق نتایج آرا، "غلامرضا شریعتی اندراتی" ۵۷ هزار و ۹۴۵ رأی، علی محمد شاعری ۲۸ هرار و ۸۵۹ رأی، علی اصغر شفیعی خورشیدی ۹ هرار و ۶۲۸ رأی، محمد جمشیدی ۷ هزار و ۱۳۶ رأی، وحید ریاحی ۴ هزار و ۸۶۳ رأی، عباس زارع نژاد ۳ هزار و ۹۴۴ رأی، سمیه اکبری ۲ هزار و ۹۱۹ رأی، حسین غلامی درمی ۲ هزار و ۷۲۰ رأی، محمدجواد طوسی یکهزار و ۶۷۷ رأی، محمدجعفر مسلمی سراجی یکهزار و ۴۲۵ رأی، اسدالله بزازی لمراسکی یکهزارو ۱۰۵ رأی، محمد دهقانی گلچالی ۹۲۳ رأی و محمدرضا سهرابی ۸۳۱ رأی را کسب کرده اند.


* حاجی‌پور از حوزه انتخابیه آمل راهی بهارستان شد

رضا حاجی پور با کسب بیشترین آرای جمع آوری شده درسطح این شهرستان به عنوان نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس یازدهم انتخاب شد.

 پس از پایان زمان قانونی رأی گیر، شمارش آرا انجام و از مجموع 111 هزار و 119 رأی مأخوذه، " رضا حاجی پور" با کسب ۵۷ هزار ۹۵۱ رأی توانست بیشترین آرا شهروندان آملی را به خود اختصاص دهد و پس از او " حسین جوادی با " 17 هزار و 870 رأی و " حسین قربانی " با 13  هزارو 367 رأی به عنوان نفر دوم وسوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

*نمایندگان جدید بابل را بشناسید

علی کریمی فیروزجایی و مهدی سعادتی با کسب بیشترین آرای جمع آوری شده در بابل ، به عنوان نمایندگان این حوزه انتخابیه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

علی کریمی فیروزجایی با کسب 53 هزار و 666 رای  و مهدی سعادتی با 51 هزار و 82 رای بیشترین آرای جمع آوری شده در این حوزه انتخابیه را کسب کردند.

*محمدعلی محسنی منتخب مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شد
 
محمدعلی محسنی بندپی با 24 هزار و 92 رأی به عنوان منتخب مردم در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت روانه مجلس شورای اسلامی شده است.

اسحاق صلاحی کجور با 21 هزار و 306 رأی، قاسم احمدی لاشکی با 16 هزارو 74 رأی، حسن محمدپور با شش هزار و 57 رأی و احد جاودانی با چهار هزار و 203 رأی در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

* باقرزاده به بهارستان رسید

در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار علی‌اصغر باقرزاده با 30 هزار و 430 رای بیشترین میزان آرای ماخوذه  از این حوزه انتخابیه را کسب کرده است و راهی بهارستان شد.

پس از باقر زاده ولی الله نانواکناری  با کسب 17 هزار و 603 رای بیش ترین آرای مردم را به خود اختصاص داد.

جمع آرای مأخوذه در این حوزه انتخابیه 64 هزار و 29 رای بوده است و تعداد افراد واجد شرایط در این حوزه انتخابیه 143 هزار و 800 نفر بوده است و بیش از ۴۴ درصد از واجدین شرایط در این انتخابات مشارکت کردند.

  *فرزانه منتخب مردم نور و محمودآباد شد

ولی الله فرزانه با 35 هزار و 347 رای به عنوان منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

*رقابت سخت در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود

بعد از یک رقابت سخت و نفس‌گیر منصور علی زارعی با 66 هزار و 225 رای و  علی بابایی کارنامی با 42 هزار و 26 رای راهی بهارستان شدند.

*معرفی منتخبان قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ

کیوان مرادیان با 61 هزار و 980 رای و کمال علیپور با 57 هزار و 823 رای از حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ به مجلس راه پیدا کردند.

*شمس الدین حسینی نماینده حوزه انتخابیه تنکابن ، رامسر و عباس آباد

سید شمس الدین حسینی با کسب بیشترین آرای ماخوذه به عنوان نماینده حوزه انتخابیه تنکابن ، رامسر و عباس آباد انتخاب شد.

بر این اساس جمع آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه شهرستانهای تنکابن ، رامسر و عباس آباد ۸۷ هزار و ۵۷۳ رای بوده است که به این ترتیب سید شمس الدین حسینی با کسب ۴۴ هزار و ۹۷۳ را به عنوان نماینده این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

علی شمس با کسب ۱۴ هزار و ۲۷ رای به عنوان نفر دوم و و شمس الله شریعت نژاده هم با کسب هشت هزار و ۶۲۳ رای در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲