کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران:

دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی قابلیت شمارش آرا را ندارد/مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند

2 اسفند 1398 ساعت 15:36

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران گفت: دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی قابلیت شمارش آرا را ندارد.


به گزارش بلاغ، ابوذر قربانی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مازندران در سالن شماره دو استانداری با اشاره به روند اجرای الکترونیکی احراز هویت اظهار کرد: امسال برای نخستین بار بخش احراز هویت در حوزه‌های 9 گانه انتخابات به صورت الکترونیکی اجرا شد که در 3 هزار و 80 شعبه اخذ رأی استان مازندران نیز از این سیستم بهره‌برداری می‌ شود.

 رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران به نرم‌افزار شعبه‌یاب ویژه گوشی همراه اشاره کرد و افزود: علاقه مندان می توانند این نرم افزار را از طریق سایت وزارت کشور به آدرس  www.mio.ir دریافت کنند.

 وی گفت: ویژگی این نرم‌افزار این است موقعیت جغرافیایی شعبات اخذ رأی را اعلام می‌کند و افراد را به نزدیک‌ترین شعبه  اخذ رأی هدایت می‌کند.

 قربانی به استفاده الزامی از دستگاه‌های احراز هویت در شعبات اخذ رأی اشاره کرد و افزود: وجه تمایز برگزاری انتخابات این دوره با ادوار گذشته این است که رأی‌دهنده باید از مرحله استعلامات لازم دستگاه‌های احراز هویت بگذرد.

 مدیرکل فناوری اطلاعان استانداری مازندران در ادامه با اشاره به اینکه این دستگاه (احراز هویت) اطلاعات هویتی فرد را ثبت و به سامانه جامع ارسال می‌کند، افزود: هر فرد بدون شناسنامه فقط با کارت و کد ملی می‌تواند رأی دهد.

قربانی اضافه کرد: استفاده از استامپ در فرایند انتخابات اختیاری است.

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران الکترونیکی شدن انتخابات در بحث احراز هویت را عامل مهمی در صیانت از انتخابات دانست و تصریح کرد: دست‌یابی به اطلاعات، تفکیک جنسیتی، تفکیک سنی، میزان مشارکت، میزان استعلامات صورت‌گرفته از رأی‌دهنده به صورت آنلاین از مزایای استفاده از دستگاه‌های احراز هویت است.

به گفته قربانی دستگاه‌ احراز هویت از برخی سوءاستفاده‌های احتمالی و خطاهای عمدی و سهوی شامل عدم تطابق اطلاعات در شناسنامه و کارت ملی افراد و استفاده از شناسنامه‌های فوتی و رأی‌های تکراری جلوگیری می‌کند.

این مسئول با اشاره به این که دستگاه های احراز هویت بخوبی در حال انجام فرآیندها هستند و مشکلی نداریم، افزود: امکان گزارش‌گیری‌های متنوع از نظر تفکیک سنی و جنسیتی رای دهندگان و همچنین میزان مشارکت بصورت آنلاین و لحظه ای وجود دارد.

قربانی با بیان این که بدلیل استفاده از دستگاه ها و ثبت مشخصات رای دهنده ثبت اثر انگشت اختیاری است، یادآور شد: نرم افزار موبایل شعبه یاب برای یافتن نزدیکترین شعبه در سایت moi.ir قرار دارد.

وی از پوشش زیرساختی و ارتباطی صد در صدی در فرآیند برگزاری انتخابات در استان خبر داد و افزود: دستگاه‌ احراز هویت از برخی سوءاستفاده‌های احتمالی و خطاهای عمدی و سهوی شامل عدم تطابق اطلاعات در شناسنامه و کارت ملی افراد و استفاده از شناسنامه‌های فوتی و رأی‌های تکراری جلوگیری می‌کند.

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران با اشاره به اینکه دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی قابلیت شمارش آرا را ندارد، گفت: پس از پایان انتخابات در روند تجمیع آرا براساس ثبت و ارسال آرای ماخوذه شمارش شده کمک می‌کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 414447

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/414447/دستگاه-های-احراز-هویت-الکترونیکی-قابلیت-شمارش-آرا-ندارد-مردم-شایعات-فضای-مجازی-توجه-نکنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com